onsdag 7 december 2011

Uppe i ottan

Idag var jag uppe strax innan 05:00 och ute på banvallen bara några minuter efteråt. Mörkt, rått och ensamt:
Träffade på en cyklist och en person som var ute och gick. Och jag kunde inte hjälpa att undra vad de gjorde ute så tidigt på morgonen. De undrade säkert samma om mig, hahaha.
12 km blev det i alla fall och trots att jag inte hade klocka/GPS på mig så känner jag ändå att jag på de senaste morgonpassen faktiskt lyckats hålla ett "högre" tempo än innan. En förändring som liknar den jag även känt vad gäller min återhämtning vid intervallpass. Många kilometer som betats av som nu verkar ge resultat. Nu är det bara snabbheten som ska "utvecklas" oxå.
Mina mål med Sylvesterloppet är inte att klara sub40, det är jag inte redo för. Men jag ska i alla fall försöka matcha min tid från förra året (41:30). Visst att det kan bli kallt och halt MEN det är faktiskt då som jag presterar som bäst, believe it or not.
Nu lite mera jobb och sen ikväll onsdagsträningen. Bara en gång kvar sen i år (förutsatt att vädret inte blir sämre) den 21/12 för nästa onsdag är det inställt då jag ska på Luciafirande i sonens skola. Vilket för övrigt påminner mig om att jag måste köpa skinka, beställa kamben, sila glöggen, baka lussekatter och baka lite mera pepparkakor (vem är det som äter upp alla hela tiden???) - det är ju bara lite mer än två veckor kvar till jul :-P
/Eva
P.S. - Årstotal 111207: 3525,4 km = 130,1 km kvar, hehehe. D.S.

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra det där ska du se! Och man blir bättre och bättre på morgonjoggar och gillar dem mer och mer ju fler man tar sig ut på :)

    SvaraRadera
  2. Andréa: Ja, fast jag körde många morgonjoggar under vintern 2010 och jag tyckte inte att det blev lättare alls. Nu känns det lättare att springa rent ansträngningsmässigt men fortfarande lika jobbigt att masa sig upp men de är ett "nödvändigt ont" för att hinna med träning vissa dagar...men kanske att jag NÅGON gång vänjer mig, vi får se :-)

    SvaraRadera