måndag 26 december 2011

Årets sista långpass

Efter två dagars överflödigt påfyllande av depåerna så var det idag dags att ge sig ut och bränna dessa depåer ;-)

OCH hör och häpna; årets sista långpass var faktiskt även ett morgonpass. Dvs det sprangs på morgonen och INNAN frukost. OK, inte 04:40 men jag startade 09:30 (gick upp strax innan 09:00). Total längd 24,65 km som sprangs på 2.14. Tempo strax under 5:30 min/km. Inget tempo att hurra över MEN testa själva att springa den distansen INNAN frukost. Jag hade medvetet inte heller med mig något att dricka ens. Ja, jag testar mina gränser på olika sätt och när jag nu nästa år kommer att kliva upp på maradistansen, förhoppningsvis två gånger, så måste jag veta exakt hur jag reagerar under vissa förhållanden. Visst att man kan läsa sig till hur kroppen fungerar men jag har lärt mig att bästa sättet är att testa själv för det är inte alltid som kroppen reagerar "by the book".

Ungefär här på min runda så började det "blomspruteregna":


För er som inte är Göteborgare kan jag berätta att detta kort är taget vid Saltholmen. Här går skärgårdsbåtar ut till Göteborgs södra skärgård där det finns många öar med åretruntboenden.

Nu har jag druckit Resorb och tryckt i mig några mackor av det egenbakade vörtbrödet med ost och skinka - mums!

Strax blir det bowling för sonen med kusinerna (jag kommer bara titta på för jag är VÄRDELÖS på bowling) och sen påföljande kalkonmiddag. Jag menar, LITE mera mat måste vi väl ändå trycka i oss? För julen är ju inte riktigt över än, det är ju annandag jul idag!? Tänk för i tiden när de hade TREDJEDAGJUL oxå, herrejesses!

GOD FORTSÄTTNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar