lördag 31 december 2011

Snygg på Sylvester

Ja, nedan kan ni se blid på mig hemma på altanen precis innan vi åkte. Sen blev det lite väl stressigt innan loppet och jag hade lite svårt att hantera det (sorry Terje). Maken hade dragit sönder mitt chip som satt på skon när han skulle hjälpa mig med detta och efter att ha kollat med Neptron (jag gick över startmattan) så var det att skita i en längre behövlig uppvärmning pga kylan och bege sig till startcenter och byta chip och nummerlapp...Sen fick jag ihop ca 2 km som uppvärmning och frös så mycket om fingrarna att jag fick leta upp maken igen för att få vantar och fick yttterligare stresspåslag när jag nästan inte hittade honom.

Det var många Hällelinnen i startfållan; bland annat bästa Erika som oxå hade sin prickiga kjol på sig - snyggt!

Men för att göra en lång historia kort (vi väntar gäster alldeles strax) så gick de tre första kilometrarna lite för fort i 3:50 fart. Detta straffade sig på andra varvet på 5 km banan då jag sprang den åttonde kilometern på "sunktiden" 4:20. Tog dock tag i mig själv efter denna och avslutade sista två på 4:05 och 4:01.

Glömde stänga av klockan direkt så jag får invänta resultatlistan för mer exakt tid. Min klocka visade 41:10 och jag tror att jag kom 10:a. Helt enligt plan och jag slog förra årets tid med ca 20 sekunder.

Träffade Erika i målfållan och hon berättade att hon kommit in på 37:40 och kommit trea! Supergrattis! Underbart!

Känner mig nu enormt nöjd och trött. Jag visste att jag inte skulle klara sub40 idag och nådde mina mål på att matcha förra årets tid och komma bland topp-10. Dessutom visar 5 km tiden på 20:08 att jag har kapacitet bara jag kan disponera mig lite bättre - men det får blir 2012 :-)

Ha det gott nu och ha en fin nyårsafton - MOT 2012!

Edit: Tid 41:05 och placering 12:a - MEN godkänt!


4 kommentarer:

  1. Andrea: Tack! Gott Nytt på dig och familjen :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till en fin prestation! Och snygg som vanligt - men lite kallt ser det ut! :-) Gott 2012!

    SvaraRadera
  3. s-kils: Tack och gott nytt 2012 du med! Och det var inte så kallt. Bara lite om händerna men på varv två slängde jag av mig handskarna (till maken).

    SvaraRadera