torsdag 15 december 2011

Vind upphöjt till 2

Alltså idag på passet över broarna med bästa E så blev jag så arg på vinden och regnet att jag nästan ville sparka till något. Om eskimåerna har typ 50 namn för snö så bör ju vi Göteborgare ha 50 namn för olika sorters regn (blomspruteregn, dimregn, ösregn, femkroneregn etc etc) men faktiskt även typ 20 olika namn för VIND (sidovind-med-risk-att-åka-in-i-räcket-på-broarna, ren och skär motvind RÄTT I ANSIKTET, sidovind UNDERIFRÅN med kastbyar som gör att man flyger in i sin löparkompis etc etc). Totalt blev passet 14,95 km med ett snitt på 4:37 min/km och jag kan säga att jag fick KÄMPA. Inget j-vla myspass utan mer som ett kvalitetspass med overkliga väderfenomen som överraskningar som grädde på moset för att man inte skulle slappna av och verkligen känna att benen OCH bålen fick sig en genomkörare! Pju, säger jag bara...
För att inte låta för "neggo" och för att lysa upp med lite bilder, som dock inte är från dagens pass, så blir det lite bilder på det jag köpt denna veckan.
Först ut är mina nya skor med 12 (!) cms klackar. Dvs jag går emot strömmen som numera hävdar att man inte ska någon heel-to-toe-drop alls på sina skor, hahaha:
Inte direkt några skor man springer maran i, eller hur? Och efter att ha dansat i dem så lär jag behöva de här:
Zensah Compression leg sleeves, hahaha. Ett par i rosa och ett par i rött (mina favoritfärger, KANSKE?) - kanske kör med en av varje à la Pippi Långstrump?
Ikväll bokklubbsträff och sen upp tidigt imon för att fortsätta mitt "experiment" ;-) Stay tuned!
P.S. - Bara 29,1 km kvar, hehehe. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar