onsdag 14 december 2011

04:50

...stod klockan på när jag imorse startade min morgonjogg. 12 km avverkades i lustempo med vinden, mörkret och regnet som sällskap.
Det kommer bli fler morgonjoggar innan året är slut för jag håller på med ett "experiment". Återkommer med resultatet när det är "färdigtestat".
Det jag kan säga redan nu dock är att jag ALDRIG kommer att gilla att gå upp tidigt och sticka ut och springa OAVSETT om jag skulle hålla på med det varje dag i ett år. Ok, att det är skönt efteråt men det absurda och overkliga när man befinner sig helt själv därute (och speciellt nu när det är mörkt, grått och kallt) tror jag aldrig att jag kommer att kunna greppa.
Well, på fredag bli det morgonjogg IGEN, believe it or not! Och det är ok att kalla mig CRAZY ;-)

15 kommentarer:

  1. på fredag blir det morgonjogg på jogg.se också! =)

    SvaraRadera
  2. Raring, 04:50 är inte morgonjogg, det är nattjogg - ngn har felinformerat dig :-D

    -Och asacoolt med måndagens eskapader, racet i stan. Grymt!!

    SvaraRadera
  3. Jessica: Hahaha, tack för info:n ;-)
    Och ja, det var kul i måndags (och jag bommade bara lite men lyckades komma in bra ändå)!

    SvaraRadera
  4. ..håller med Jessica! 06:50 är arla morgonstund i min värld. :-) coolt med orienteringseskapaden också, du är kung på det mesta!

    SvaraRadera
  5. Sofia: Ja, fast nu är det ju ett "experiment" jag håller på med och vad gör man inte för forskningen ;-)
    Och ja, efter lite "felspring" så lyckades jag ändå få till det :-)

    SvaraRadera
  6. Också mycket mycket imponerad!!

    Du kan ju citera Bo Kasper: "på vägen hem träffade jag budet som varit ute sedan fem. En liten djävul i mitt öra sa: jag fick ändå en tidning med mig hem"...

    SvaraRadera
  7. Staffan: Hahaha - och visst träffade jag tidningsbudet men faktiskt precis när jag började rundan :-O
    Och gillar du oxå BKO? Då har vi både Håkan och BKO som favvisar ihop :-)

    SvaraRadera
  8. intressant att höra om resultatet sen!

    SvaraRadera
  9. Bo Kasper är kanon, har gillat dem från start och har alla album (tror jag), alla låtar/album är inte super men det finns ett stort antal guldkorn, liksom hos Håkan!! Btw, du gillar väl inte händelsevis Kent och Winnerbäck också?

    SvaraRadera
  10. Sofia: Jepp, lovar återkomma om mina högst vetenskapliga försök på mig själv ;-)

    Staffan: Håller med, alla låtar inte bra. Min favorit är "Vi kommer aldrig att dö" (tror jag la upp ett klipp från Danmark med dem för ett tag sen när de spelade den)
    Kent och Winnerbäck - jättebra dem med :-)

    SvaraRadera
  11. Min favorit, i alla fall just nu är nog "Tiden läker ingenting" från skivan "New Orleans"

    SvaraRadera
  12. Staffan: "Kärlek läker om man ger den allt"

    SvaraRadera