måndag 19 december 2011

Believe it or not...

...men jag hade faktiskt kjol på mig idag:



Och jag kände mig ganska välmatchad idag, eller vad sägs?


Dagens pass var SVINJOBBIGT och jag hade ångest hela förmiddagen inför passet då jag visste att det skulle bli tungt men även en indikation på var jag står idag och således vad jag ska sikta på för fart/tid på Sylvesterloppet på nyårsafton.


Utav alla intervaller jag kör så är nog just 4X2500 meter i tänkt tävlingsfart på milen bland det jobbigaste som finns MEN det är även ett pass som ger mycket. Vilan idag satte jag till 2 minuters gåvila och det visade sig vara helt perfekt.


Här kommer tiderna: 9:54 (snitt 3:58), 10:15 (snitt 4:06), 10:10 (4:04), 10:07 (4:03)


Analys: Första gick lite för fort och således gick andra lite för långsamt annars känner jag att det gick ganska bra och att jag höll "rätt" fart.


Det var skönt att springa i dagsljus efter en del morgonjoggar (imon på agendan igen, hehe) och jag känner att jag nu vet ungefär hur jag ska tänka inför Sylvester. Inte bara fartmässigt utan även outfitmässigt ;-)


4 kommentarer:

  1. Jag tror på dig! Men var det inte kallt att springa? Jag frös som tusan idag, trots att jag var påpälsad...

    SvaraRadera
  2. MagnusN: Det var ca +5 grader och sol när jag sprang och tröjan är ganska varm. Fryser hellre lite än är för varm, så det var helt ok.

    SvaraRadera
  3. Oj, måste varit kallt i kjol! Fina tider.

    SvaraRadera
  4. Järnpöjkarna: Nja, det var faktiskt inte så kallt och jag gillar att vara snygg i spåret :-)
    Tack, kändes bra idag med passet!

    SvaraRadera