tisdag 13 december 2011

Radioapparaten

Ja att motivera sig att sticka ut och springa idag på 8 km åh-jogg var inte det lättaste när det blåser och regnar på tvären, på bredden och på sniskan. Det enda som fick mig att komma ut efter 20 minuter styrka i min TRX var att jag skulle testa jackan som jag vann igår:



Jättelätt modell och mycket fin färg. Men jag saknade fickor på sidorna. Det fanns bara en liten på ena ärmen. Men förmodligen ville de väl hålla nere vikten och då skippade de fickorna. Mycket nöjd med detta pris som faktiskt var delvis vattenavvisande så mest blöt blev jag om benen :-P


Strax ska jag åka hem till min förra chef och leverera den årliga glöggen. M är en av mina bästa vänner även om vi inte träffas lika ofta som när vi jobbade ihop. Vi bodde förut precis brevid varandra inne i centrala Göteborg och då hon hade bil och var snäll så fick jag åka med varje morgon. Och det var så jag fick smeknamnet Radioapparaten. För när vi började åka ihop så behövde M aldrig sätta på radion; jag höll låda så att det räckte, haha. Fast på ett positivt sätt så klart. Som tack för skjutsen så fick M varje vecka en flaska vin som alltid uppskattades och hennes sambo P var alltid så nyfiken varje fredag på vilken sort jag hittat. När jag sen slutade på jobbet så blev det en viss tomhet hos M & P. M fick börja använda radion igen och P fick bege sig till Systemet för inhandling av veckans vin.

Vår årliga julklappsbytestradition är att hon får en flaska hemmagjord glögg och jag får två av hennes hemstöpta ljus. Det jag kan säga om ljusen är att de brinner LÄNGE, LÄNGE - går INTE att jämföra med vanliga köpestearinljus.

Nä, nu ska jag fixa lite mat och sen ut i blåsten och regnet igen för leverans :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar