torsdag 8 december 2011

Inte idag heller :-(

Nä det blev inga intervaller idag heller :-(
Är helt seg i benen efter ett hårt TRX-pass i tisdags och sen att jag var med på merparten av mitt onsdagspass igår då vi var ojämnt antal deltagare. Så även om jag verkligen förespråkar styrketräning så är den inte alltid det bästa när man ska träna fart i löpning om ni förstår vad jag menar :-P

Jag är ju en person som tycker att man ska "stick to the plan" men jag har lovat mig själv att lyssna mer på kroppen och inte slaviskt följa planerade pass. För klarar man inte det man förutsatt sig så sätter det sig på psyket och man kan hamna i nedåtgående spiral. Trust me I know från i våras. Och jag vill gärna leva som jag lär och då jag anser att kroppen ska lyssnas på så har jag verkligen anammat detta ännu mer det sista halvåret. Faktiskt i samband med att jag började med mental träning. Jag vill att mina mål ska DRIVA mig, inte STYRA mig. Och ett led i detta är att lyssna ännu mer på kroppen och känna efter hur din dagsform är. Att inte pressa sig till något som man egentligen inte klarar. Det kommer en ny dag när de där intervallerna kanske passar bättre.

För det handlar om att jobba långsiktigt, inte kortsiktigt och att hålla sig frisk och skadefri. Jag menar hur skulle det se om jag hela tiden var sjuk och skadad? Hade någon lyssnat på mig då?

Så idag blev det istället "bara" vanlig distans. 12km UTAN klocka där ansträngningen fick styra. Jag skulle tippa på att jag låg i ca 4:40 fart i snitt. Inte för fort och inte för långsamt.

Efter passet har jag ägnat mig åt lite bak (IGEN!) - lussebullar stod på agendan och jag använde saffranstrådarna som vi köpte på Kreta i somras:


Och ja, min vana trogen har jag ätit deg. Jag vet inte vad det är med mig och deg men jag gillar det. Inte det bästa för magen men men...

Imon är det fredag och DÅ kanske det blir intervaller, eller på lördag eller på söndag, vi får se ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar