tisdag 6 december 2011

Är det tomten?

Nä det är bara jag i mina röda Friskis & Svettiskläder. Och ja, jag vet de är INTE speciellt smickrande för NÅGON. Men, men röd är ändå en favorit färg ;-)


Det har ju "snöat" lite i Göteborg senaste dygnet utan att det för den skull blivit för halt varför mina Icebugs Anima (rosa, ser ni det?) UTAN dubbar kändes som ett bra val OCH det visade de sig vara :-)

Precis när jag skulle gå in på motionscentralen där jag skulle möta upp mina adepter för ett teknikpass med företag (andra passet med samma företag, de fick tydligen inte nog sist, hehe) så SLOCKNAR HELA SKATÅS!!! Ljusen på parkeringen, ljusen inne på motionscentralen, ljusen på fotbollsplanerna (där jag skulle köra tekniken), elljusspåren - ALLT, ALLT!!!

Jag gick in och där satt alla i sina reflexvästar och väntade och ett tag så visste jag inte riktigt vad vi skulle göra. Men efter lite tänkande så kom jag fram till att vi kör ändå! Ner på fotbollsplanerna för där fanns snö som lyste upp! Och vilket pass det blev! Härligt med så engagerade deltagare som är lyhörda och gör ALLT som jag säger till dem. Det var teknik blandat med styrka, parövningar, övningar för att hitta bålkontroll, jägarmarsch, sprints och jag vet inte allt! Det var ett jättegott "tugg", som man säger här i Göteborg och trots att det var riktigt jobbigt så var det hela tiden nära till skratt! Sen mitt i passet så kom ljuset tillbaka men det märkte vi nästan inte ens :-O

Efteråt när vi stretchade så berättade en deltagare att han haft sån träningsvärk sist att han knappt kunnat gå men att han hållit masken och låtsats oberörd dagen efter. Hahaha, boys will be boys (som när det på sista sprinten blev tävling om vem som skulle bjuda på lunch imon).

Jag sägar bara så här: UNDERBART! Snacka om att vända mörker till ljus! Jag är nästan säker på att de kommer höra av sig i januari igen :-)

Nu dusch och sen HOUSE!!! Idag har varit en riktigt bra dag! :-)

4 kommentarer:

  1. Allt klär en skönhet! :)

    Det var svart på gymmet när jag kom dit också och de tänkte köra spinningpasset med mobilmusik och i skenet av stearinljus, men just när vi skulle sätta igång kom strömmen tillbaka igen. :)

    SvaraRadera
  2. Pipperoni: Gracias amiga ;-)
    Och vilken tur ni hade!

    SvaraRadera
  3. Välkommen ut ur dimman... lika förbaskat snygg i dina röda som svarta!

    SvaraRadera
  4. MagnusR: Hahaha - tack! Igår var det in i mörkret istället ;-)

    SvaraRadera