torsdag 22 mars 2012

Stängt för åh?

Ja, herrejesses vad trött jag är...helt självförvållat och totally worth it!

Trött i baksidorna efter marklyft och swings för första gången i mitt liv med en kettlebell. Verkligen hardcore! Till och med ingången till stället där jag gjorde detta är ju verkligt hardcore:



På måndag ska jag återigen bege mig till detta "ruffiga" ställe för att träna med "kulan" igen. Tydligen finns det hopp för mig sa Tommy Blom. Dock sa han inte inom vilken sport, hahaha.

Trött är jag även efter en verkligt trevlig middagsbjudning (hur tantigt lät inte det då?), där det bjöds på torskrygg med citronsås, knaperstekt bacon, pressad potatis och stuvad GRÖNKÅL:




Fast mest trött idag blev jag nog inte utav själva maten utan kanske mer pga det som fanns i glaset (ingen bild på det).

Således lutar det åt att jag idag tar mig en vilodag TROTS det fina vädret. Jag ska även ta mig lite vila nu lite mer DIREKT i form av en liten tupplur direkt över skrivbordet...
Zzzzzzzz...

4 kommentarer:

  1. Kettlebell är verkligen bra och hård träning, särskilt om man får hjälp av duktiga instruktörer som kan sin grej, och det verkar som du hittat ett sådant place! Bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller verkligen med! Det kommer att bli bra det här!

      Radera
  2. Kettelbell är så jobbigt och så kul. Med bara ett par övningar får hela kroppen en ordentligt genomkörare.
    Och det bästa är att det inte är så många som fattat grejen med dem så inne i funkgymet där kettelbellsen förvaras är det sällan någon trängsel :) skulle det mot förmodan var lite för mycket folk skräms de lätt bort genom lite swingar med 24:an, karlar är synnerligen lätt skrämda ;)
    Funktionell träning FTW!
    Låter som att läkningen av foten går åt rätt håll också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, ja karlar ÄR lättskrämda!
      Ja, jag har sett kettlebellsen inne på gymmet på F&S och kommer nog köra några swings där lite längre fram och även investera i några egna. Har fortfarande grym träningsvärk MEN på måndag är det på´t igen :-)'
      Jepp, foten går åt rätt håll men avvaktar både fart och längre pass ett tag till. Better safe than sorry...

      Radera