tisdag 13 mars 2012

Multipass

20 (!) stycken var det på "mitt" intervallpass igår fick jag rapporterat av bästa Erika. Det är ganska höga siffror för ett utepass på F&S.

F&S har förresten de nöjdaste medlemmarna - kan det bero på att det finns så bra ledare? ;-) Jag är i alla fall glad att få vara del av F&S och ännu gladare att många gillar att springa intervaller, hehehe.

För själv har det inte blivit några intervaller idag utan det blev ett MULTIPASS (tack jogg.se för att man så enkelt kan regga ett sådant pass!):



20 minuter cykel + 10 minuter rodd + 20 minuter styrka + 10 minuter rörlighet = 60 minuter MYCKET varierad träning!

Imorgon planerar jag att besöka Valhallabadet igen - vi får hur mycket jag hinner, kanske inte lika länge som nu i helgen men lite av varje får det bli där med!

Fotstatus då? Bättre, fast fortfarande öm. Planen är att "testa" foten i slutet av veckan för att kunna veta om jag kan hålla ett längre distanspass på söndag och sen mitt intervallpass på måndag - håll tummarna för mig!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna, och apropå statistiken i förra inlägget så tycker i alla fall jag att det på ett sätt är inspirerande att läsa om skador (missförstå mig rätt här). Dels som en påminnelse om att uppskatta kroppen när den funkar så som vi vill att den ska funka, dels att det är viktigt med alternativ träning och att de flesta skador läker även om de är ack så tråkiga när vi har dem. Och inte minst som en påminnelse om att inte lägga sig på soffan vid skador utan hitta alternativ som funkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria!
      Jag håller med dig! Tyvärr är skador del av mångas vardag och man kan lära sig mycket att läsa om detta och hur andra "hanterar" sina skador och får för tips/behandlingar och dels för att som du skriver uppskatta när man är frisk.
      Alternativträning är bra OAVSETT om man är skadad eller ej och visst var det några som undrat om varför jag inte vilar nu när jag är skadad? Ligger inte i min natur att lägga mig på sofflocket och det är få skador som mår bra av totalvila...

      Radera