torsdag 15 mars 2012

Returning to the scene of the crime...

Idag är det en vecka sen jag skadade min fot när jag gjorde ett snedtramp på ett av de här löpbanden:


Tror mig nog kunna förstå hur "fel" det kunde bli när jag nu ser hur löpbandet ser ut därframme...

Well, det går inte att vrida klockan tillbaka och att ställa sig på bandet idag var inte ett alternativ. Jag körde återigen ett multipass som det i tisdags, dvs:

15 minuter cykling
15 minuter roddmaskin
20 minuter styrka
10 minuter rörlighet

Då jag hade glömt mina skor så fick jag köra utan skor idag. Bara det ett test i sig för foten och det funkade bra. Dock märker jag att jag är rädd och gärna går på ett annorlunda sätt då jag oroar mig för att det ska smärta igen, speciellt när jag är barfota eller i strumplästen.

Notering: Att kunna köra längre på cykeln eller roddmaskinen går inte. Jag får så ont i rumpan och faktiskt SKAV att 15 minuter är max för detta. Ja, Lena jag vet att jag har en bony ass, ok? MEN idag körde jag så många knäböj att den redan nu ser större ut, hahaha.

Tanken är att jag imorgon ska testa foten - håll tummarna för mig!

Annars blir det mycket av det här just nu:


Jepp, ispåse och hårtork. Varvat över där det gör ont för att öka genomblödningen. Har även testat duschmunstycket som går att ställa om till stark stråle men tycker detta funkar bättre.

Och apropå något helt annat så gick jag förbi en affär idag som sålde den här t-shirten:


Hahahaha. Humor på hög nivå - Swedish Tropic vs originalet Hawaiian Tropic. Jag kunde på vägen tillbaka efter träningen inte motstå att köpa en till en viss person som jag vet röstade på Ranelid i finalen. Återstår att se om han tar på sig den :-P

2 kommentarer:

  1. Haha, jo Ranelid är en kul prick som gett solbrännan ett ansikte. Fast det var skönt att han inte vann..tycker vinnarlåten med Loreen är helt suverän.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kastanjevattensolbrännan typ, hehe.
      Och ja, Loreen var bäst!

      Radera