torsdag 23 juni 2011

Morgonjogg med maken (!)

Utsikten från stugan där vi bor en bit bort från Hundfjället/Tandådalen:





Man ser fjället i bakgrunden.

Har precis morgonjoggat med maken (!) som har som mål att få bättre kondis och styrka för att inte gå sönder när han spelar handboll. För man kan inte leva på gamla meriter och trots en gammal elitseriekarriär så tappar man fort när man blir "äldre". Och för att kunna fortsätta även om divisionen numera inte är den högsta så behöver man lite mer än att bara spela match en gång per vecka under säsong. Så nu ska frugan = jag, se till att det blir lite ordning på detta!
Att han tyckte att det var så värst kul att sticka ut klockan åtta tror jag inte men han vet vad som krävs och att det inte finns några genvägar. Jag lovar att återkomma med rapport om hur det går :-)

Nu frukost och sen lite fix och trix innan bröllopet i Fjällkyrkan i eftermiddag!

Ha en fin dag, where ever you are!

4 kommentarer:

  1. Heder åt maken som vet att inga genvägar finns!
    Själv är jag så nära så nära att lura ut min på 5km-spåret i Hindås, han tror nämligen fortfarande att det kan finnas en liten liten genväg :-D

    SvaraRadera
  2. Jessica: "There are no short-cuts. Believe me, had there been I would have taken them!" Oprah Winfrey när hon gått ner x antal kilon inför sin 50-års dag för några år sen..

    SvaraRadera
  3. så trevligt! hälsa fjällen och glad midsommar på er!

    SvaraRadera
  4. Sofia: I will - trevlig midsommar på er med :-)

    SvaraRadera