lördag 18 juni 2011

Tre varv som blev två

Här är jag strax innan jag gav mig ut på dagens långpass:




Utrustad med min fina Runningskirt, vätskebälte (tack jogg.se-killarna för Nathan bältet, det är bara bäst) och min iPod. Tre varv i Änggården stod på schemat = ca 25 km.

MEN, när jag passerade Slottsskogsvallen på väg mot Änggården så vinkade ett bekant ansikte mot mig och jag stannade. Det var min sons "gamla" förskolelärare Annette som är f.d. elitlöpare och ÄLSKAR att springa i terräng. När hon var som bäst sprang hon Lidingö 15 km på 52 minuter!!! Hon undrade om hon fick springa med mig för "ungdomarna" skulle springa intervaller och Midde (Hamrin) som hon brukar springa med är opererad i knäet. Jamen visst sade jag och så körde vi.

Vilket härligt pass! När man pratar nästan hela tiden så att man glömmer bort att man springer och hur långt man sprungit. Och jobbigt var det. Gick fortare än det tempo jag hade planerat så när vi närmade oss slutet för varv två så bestämde jag mig för att skippa det där sista varvet. Jag hade fått tillräckligt med träning ändå och underbart sällskap. 6 minuter snabbare än när jag sprang dessa 18 kilometer sist, hehehe.

Tack fina Annette för ett underbart pass! Det får vi göra om så kanske jag kan klara det där loppet i slutet september utan att gå in i väggen? ;-)

Kanske bra att det inte blev ett varv till pga den här oxå:





Eller hur?

Ha en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Smart med hare :) Imorn ska jag springa långt, dock utan hare :)

    SvaraRadera
  2. Andrea: Ja och oplanerad hare oxå :-P
    Får se om jag orkar ge mig ut imon igen och då lite längre :-P
    Ha en fin lördag och ett fint pass imon!

    SvaraRadera