tisdag 14 juni 2011

Jag hinner inte!

Körde lite styrka imorse innan MBC-passet. Mest coreövningar så som plankan i olika varianter, flamingon och raka liggande sidolyft. Tog väl ca 15 minuter, hann inte med mer innan jag var tvungen att slänga mig på cykeln för att hålla i mammaträningen. 19 mammor idag (tror jag, är så dålig på att räkna folk som rör sig) och vi hade det varmt, kallt, mulet, sol och BLÅSIGT!

Sen iväg för att jobba på kontoret och idag var en sådan dag när jag hur mycket jag än hann med inte hann med någonting alls. Kunde stannat tre timmar till och ändå inte fått klart allt, puh!

Hämta sonen och två av hans klasskamrater -hem och börja förbereda middag. Fast det hann jag inte med utan det fick maken fixa :-P

För jag skulle iväg på LUF (ledarutveckling) på F&S. En gång om året så blir man "bedömd" och får feedback på det man gör. Hur man är som ledare, hur passet är upplagt, ens egna teknik osv osv. OCH om man vill att LUF:aren tittar på något speciellt ber man om det.
Bra med uppföljning tycker jag och man får chans att utveckla det man är "dålig" på och får både positiv och negativ feedback.

Passet började med lätt generell uppvärming med en rörlighetsdel sen uppdelning i grupper och jag blev riktigt glad idag när ALLA deltagare ville vara med i min tempo/teknikgrupp! Sorry ni två andra ledare som fick springa själva i en egen grupp...
Efter det ca 2 km uppvärmningsjogg och sen 5 stycken 500 metersintervaller med ca 1 minuts gåvila. Efter det jogg ca 1,5 km för att transportera bort "slagg" och sen 6 st korta diagonalintervaller (vila = gång längs kortsidan) på en grusfotbollsplan. Efter det nedvarvningsjogg tillbaka till anläggningen och efter det stretch. Och just det, innan stretchen så fick alla ta av sig på fötterna och springa 5 minuter i gräset - nice!

Efter avslutat pass fick jag feedback och på det hela taget MVG men det jag glömde var att säga välkommen till passet (känner man igen de flesta deltagare blir det så ibland tyvärr, jag erkänner) och så kanske jag "fuskade" lite med stretchen och "glömde" några muskler :-(

Det mest positiva är att alla uppfattar mig som tydlig, att jag ser alla i gruppen och är bra på att ge feedback, har en bra röst som ALLTID hörs (nähä?) och har en "pondus" som gör att de flesta känner sig säkra med mig som ledare under passet.

Härligt att få mycket positiva saker med sig och jag jobbar vidare på mitt "mission" att få FLER att gå på F&S-utepass för de är bra!

Jag hann precis hem till "House" och nu sitter jag och skriver detta inlägg i reklampausen, så vissa saker hann jag med i alla fall idag :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar