måndag 13 juni 2011

Artikel på jogg.se och trött i kroppen

Har du astma? Läs gärna den här artikeln av mig på jogg.se - försöker använda mig själv som ett bra exempel på att det faktiskt går att bli ganska snabb trots astma :-)

Annars är jag helt seg i kroppen efter ca 2 timmars ogräsplockande igår efter långpasset...
Och inte är allt borta ÄN!!! Så idag måste jag gå på det IGEN!!! Suck, pust, stön. Håller med grannen som kom förbi med sin dotter och sa: "Titta vilket evighetsarbete Eva håller på med!"
Fick lite hjälp av sonen som dock i sin iver att tjäna lite pengar (ja, jag mutade honom - tänk vilken "hemsk" förälder jag är!) drog upp de flesta "plantorna" utan rötterna så jag fick lite oförtjänt extraarbete :-( Well, han är nu informerad om hur han ska göra "rätt"...

Idag är fritids stängt så sonen är med mig och utöver att plocka ogräs så ska vi även en sväng in till stan så att jag kan beta av lite saker på kontoret (och ja, här blir det nog en muta till från "hemska" mig så att det inte blir för mycket gnäll när jag behöver jobba).

Hoppas ni får en fin dag, utan kroppsont, för många mutor och ogräsplockande!

4 kommentarer:

  1. Tjanster och gentjanster! Det later battre an muta! :)

    SvaraRadera
  2. Petra: Aha, där sa du nåt´! Det ska jag kalla det ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh, intressant läsning inne på jogg Eva!
    (Vi får se vad läkaren säger till mig imorgon, har läst på lite nu).

    SvaraRadera
  4. Jessica: Lycka till imon! Ska tänka på dig :-)

    SvaraRadera