tisdag 21 juni 2011

LoveRunning och kortintervaller!


Nu är Loverunning-sidan (Runningskirts) igång - kolla in den här!


Så på nästa Göteborgsvarv kanske jag får konkurrens om snabbaste kjolen? Bäst att jag då håller koll på klockan som på bilden ovan så att jag inte blir omsprungen :-P


Annars kan man ju även ägna sig åt att titta på hur alla i bilden springer och landar på foten. Något som för övrigt flitigt diskuterats i en trådjogg.se...



Idag har jag faktiskt även sprungit i ovan kjol :-) 20X220 meter på fotbollsplanerna nedanför vårt hus. Målet var att klara alla under 45 sekunder och det gjorde jag. Har inte haft så mycket fartträning det sista varför jag inte kände att jag skulle kunna ligga på runt 40 sekunder på alla 20 - det får bli mitt mål innan sommaren är slut istället.


Det var en del trailers, gaffeltruckar och "scenarbetare" som höll på där nere och som visslade och ropade när jag sprang. Åtminstonde de två första gångerna, sen tröttnade de lite när de fattade att jag skulle köra NÅGRA vändor till, hahaha. Och att kjolen blåste upp och visade den isydda trosan några gånger - det bjuder jag på ;-) Förmodligen håller de på och trixar inför det här - Endagsfestivalen "Where the action is" - något som jag faktiskt ska gå på med Gasellen aka Lena. Främst för att se Coldplay...


Imon bär det av till Sälen där vi ska på bröllop och fira midsommar och självklart följer både löparkjol och löparskor med utöver lite annan klädsel ;-) Men nej, det betyder att jag måste packa, oops, måste nog börja redan nu, brukar ta alldeles för lång tid alternativt att jag skjuter på det till sista stund - gotta´go! Höres!


















4 kommentarer:

  1. *S* drar mig till minnes hur roligt du tycker det är att packa så jag säger bara; "Glöm inte rougeborsten" :-D
    Och ha en fantastisk Midsommar!
    Abraços!!

    SvaraRadera
  2. Jessica: Du kommer ihåg rätt! Jag älskar att resa men HATAR att packa :-(
    Har aldrig lyckats få till ett bra system! Nu är halva min garderob framplockad för 4 dagar, hahaha. Well, jag får plocka bort en sak i taget...
    Krya på dig och ha en fin midsommar du med! !Abrazos!

    SvaraRadera
  3. Later harligt Eva! Fin actionbild forresten, nu blev jag sugen pa att skaffa mig en fargglad loparkjol! Glad midsommar! //Petra

    SvaraRadera
  4. Petra: Ha en fin midsommar du med down under ;-)
    Och ja fler kjolar är på gång!

    SvaraRadera