tisdag 28 juni 2011

Varmt...eller varför man äter upp en påse Dajm...

Gillar inte värme...och idag är det varmt även om det blåser lite.

Imorse på MBC:n var jag helt slut och då tränade ändå inte jag...

Hur jag ska klara en vecka på Kreta i slutet av juli vågar jag inte ens tänka på. Jag kommer väl ligga i havet mest hela tiden och huden kommer att skrumpna ihop eller nåt. Eller så kanske jag förvandlas till Kretas skyddshelgon: Delfinen - det hade varit nåt! Ville ju bli delfinskötare när jag var liten men det blev inget av den drömmen. Och inte blev jag undervattensfotograf heller. Ni förstår att mitt element är vatten, eller? Inte konstigt med tanke på att jag är född precis mellan två stjärntecken; Stenbocken och Vattumannen. Och visst är jag lite av båda; ena sidan rejäl och trofast (Stenbocken) och andra sidan en drömmare som nog aldrig kommer växa upp (Vattumannen), hahaha. Well, vet inte varför jag kom in på detta när jag egentligen skulle skriva om hur varmt det är idag och varför jag nu ätit upp nästan en hel påse av det här:



1. Därför att det dracks en del skumpa på bokträffen igår varför jag idag varit både trött och hungrig på onyttigheter...
2. Därför att jag äter allt som kommer i min väg när jag inte tränar!
3. Därför att jag tyckte lite synd om mig själv, fastän det inte är det...
4. Därför att jag åt för lite till frukost och även för lite till lunch.
5. Därför att det är gott när Dajmen (tänker INTE stava dajm med i, ok?) fastnar i tänderna :-)
6. Bara DÄRFÖR!!!

Och ok, jag har tränat LITE idag. Lite stabiliseringsövningar och lite TRX men att springa idag - forget it! Äh, får satsa på att Gasellen kommer snart så att jag kan återgå till att dricka skumpa och sen gå och lyssna på Coldplay med alla 20-åringar som hänger på en-dags-festivalen "Where the action is" för nu är Dajmen snart slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar