torsdag 2 juni 2011

Mjukt och mjukt

Efter dagens MBC-pass så begav jag mig ut på en åh-jogg på 11 km. Egentligen var det tänkt att det skulle bli två varv i Änggården idag (18 km) men det varken hanns med eller fanns ork till det.

Annars går dagen i "mjukhetens" tecken. Mjuka var skorna som jag sprang i (Nike Free, se bild) och mjukt var underlaget (i alla fall om man bortser från kottar och stenar):


Och att vara mjuk innerst inne är inte fel det heller och det är ju jag :-)

Sen om min hjärna kommer att vara mjuk precis som min kropp imon efter stundande 40-års kalas för en av mina finaste barndomskamrater det återstår att se.

Avslutar inlägget med några tänkvärda ord om en annan slags mjukhet, nämligen ödmjukhet sagt av någon som en del anser är en galning och några andra anser är ett geni:

"Uncertainty is a sign of humility, and humility is just the ability or the willingness to learn." - Charlie Sheen

2 kommentarer:

  1. Åh, de där skorna står det verkligen Andréa på.. :)

    SvaraRadera
  2. Andrea: Känslan är bara bäst - mjuk, mjuk och mjuk och fötterna säger yes, yes och yes! Köp ett par (man få sin egen färg och design - de här är dock standard)!

    SvaraRadera