söndag 19 juni 2011

Längdrekord!

Idag har jag sprungit rundan som var tänkt att Johan och jag skulle sprungit förra söndagen men då fick vi ju "kapa" runda lite och så sprang vi "fel" ute vid Näset.

Idag var jag dock inte lika pigg i benen som förra veckan (18 km terräng igår sätter sina "spår") och att motivera sig att sticka ut när det regnar är väl en kamp mot en själv om något.

Well, jag stack ut och lite ledsen att jag pga regnet inte vågade ta med varken iPhone för att kunna ta kort eller iPod för att lyssna på musik. Risken att de skulle förstöras av fukt/väta var för stor och jag har ju redan "pajat" en iPod pga regn och en iPhone pga fukt så de fick stanna hemma...

Vätska hade jag dock med mig i mitt vätskebälte: en flaska blandad Resorb och en flaska starkt blandad saft.

Först regnade det men efter ca 8 km slutade det och var bara fuktigt, fuktigt, fuktigt.

Efter 10 km så var det mentalt jobbigt och jag längtade verkligen efter sällskap och fick skärpa till mig för att inte vika av för tidigt hemåt.

Jag passerade bl.a. Önnereds brygga, Fiskebäcks småbåtshamn, Hinsholmen, Saltholmen, Tångudden, Nya Varvet, Klippan och under Älvsborgsbron och sen slutligen Majorna mot hemmet.
Okända områden kanske för icke-göteborgare men för att förklara lite enkelt så sprang jag västerut mot "fina" bostadsområden som ligger längs vattnet och där villorna ligger tätt, tätt.

25,05 km stannade jag klockan på och tiden blev 2.10 - dvs snitt ca 5:10. Helt ok för mig på ett litet längre långpass än vanligt och med 18 km terräng i benen :-P

Nu lite dusch, mat och "familjesaker" :-)

2 kommentarer:

  1. grymt! är jätterädd att min iphone dör efter dagens strapatser, men jag hoppas innerligt att det inte är så!!

    SvaraRadera
  2. Andrea: Tack! Ja, regn är inte kul. Håller tummarna att din telefon klarat sig. Jag räddade min förra året när jag stängde av den och lät den torka i några dagar.

    SvaraRadera