söndag 12 juni 2011

Långpass med sällskap och ogräsplockning

Igår var jag på möhippa i Vänersborg, således ingen träning utan mer samvaro med den blivande bruden på trevligt sätt (let´s leave it at that).

Idag långpass på schemat med bästa Johan . 20-25 km var det bestämt och först sprang jag två kilometer till Linnéplatsen för att möta upp Johan och sen bar det iväg. Värmen var ok men jag hade med mig ett vätskebälte med två flaskor (en med stark saft och en med Resorb).

Och kanske att det gick lite fort och KANSKE att jag lyckades snurra bort oss borta vid Näset så att vi sprang lite runt, runt (sorry Johan!) så när vi började närma oss 20 km bestämde vi oss för att börja gå. Nästan 4 km gång hem som faktiskt var ganska bra för benen och nu försöker jag ladda mentalt för att plocka ogräs...hur lång tid tror ni att det kommer att ta?



Vår så kallade dillodling som nu måste tas bort så att gräsmatta kan läggas...Maken skyfflar grus under tiden (ni ser skottkärran längst ner till höger i bild, själva maken vill inte vara med på bild)...Härligt med trädgårdsarbete, eller hur? Typ - NOT!!!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också ha tagit mig ut på ett långpass nu ikväll, men babysimet gjorde mig helt matt hahaha. Måste vara nåt i vattnet för inte är det mycket vi rör oss där i :D

    SvaraRadera
  2. Andréa: Hahaha - ja babysim kan visst vara uttröttande både för barn och förälder ;-)
    Nu är jag helt slut i ryggen och RUMPAN efter att ha plockat ogräs i typ tre timmar och än är hälften kvar :-(

    SvaraRadera