måndag 28 november 2011

Sista gången :-(

Ja idag så var det då dags för sista intervallpasset för terminen på F&S. Jag hade lovat lite "lekar" och det blev det :-)

Först lite uppvärmning och rörlighet (as always) sen blev det full jägarmarsch och därefter parövningar! Dvs alla fick dela upp sig i par och sen blev det ett varvs löpning (ca 1 minut) för den ena i paret medan den andre körde styrkeövningar och så bytte de! 10 varv var och således 10 övningar var (utfallssteg, knäböj, skidhopp, grodhopp, plankan, situps, höga knän, spark i rumpan, enbenshopp och upphopp)! Sen blev det nedjogg tillbaka till anläggningen och lite pepparkakor och julmust! Alla var trötta utom jag som stod och skrek vilka övningar som var på tapeten, hehe.

Nu får de klara sig själva till dess att vårschemat kommer igång. När ljuset kommer tillbaka kan man även variera sig lite mer än nu när man måste anpassa sig till där det finns ljus.

Det har varit en jättekul första termin med detta stående pass och jag hoppas att nästa blir MINST lika kul. Självklart beror det ju delvis på mig som bestämmer VAD vi ska springa men faktiskt främst deltagarna; att de kommer, att de gillar upplägget och att de utvecklas! Tiden går fort, snart kommer de höra min visselpipa igen, hehehe.

Från det ena till det andra: Läs gärna mina funderingar och tankar om det här med att springa snyggt - artikeln hittar du HÄR!

2 kommentarer:

  1. Hej Eva! Verkar som att jag missade ett roligt pass! Har sprungit med på några måndagar nu under hösten och kommer alltid hem med ett leende på läpparna och så sjukt trötta ben, som det ska vara! Stort tack för bra ledarskap! Hoppas verkligen att det fortsätter under våren, då ska jag försöka pricka in lite fler tillfällen.

    Kul att du bloggar förresten, hittade dig av en händelse idag på jogg.se. Om du vill se hur en av de där trötta längst bak i gruppen sköter vinterträningen får du jättegärna kolla in hos mig! :-)

    Ha det fint!
    /Mia

    SvaraRadera
  2. Mia S: Åh vad kul att höra! Tack för positiv feedback!
    Ja, jag ska kolla in hos dig och "kolla" att du inte "fuskar" ;-)
    Tiden går fort, vi ses snart igen!

    SvaraRadera