fredag 19 augusti 2011

Sämsta/bästa uppladdningen?

Har precis kommit hem från ett pass med Magnus Ringberg (sjukgymnast som förespråkar funktionell träning, här bild på en bok jag har som han skrivit) som Friskis & Svettis hade för sina ledare idag på F&S i Frölunda:


Då jag själv förespråkar funktionell träning så ville jag självklart gå på detta passet även om jag ska springa tävling imorgon. När jag anmälde mig så tänkte jag inte alls på att halvmaran Prinsens Minne var dagen efter...

Jättebra pass och jag måste erkänna att jag "fuskade" lite. Jag gick inte ner så djupt i de dynamiska utfallsstegen och skippade vikterna i vissa övningar. Ändå är det mycket svårt att inte ryckas med på ett så bra gruppass...

Svetten lackade på alla och jag blev (precis som många andra) mycket medveten om mina svagheter och styrkor (som jag dock inte tänker nämna i detta inlägg)...

Well, det får gå som det går imon - just bring it on! Träningsvärk, dåligt väder eller vad som nu bjuds kommer mitt mantra upprepas om och om igen i mitt huvud före, under och efter loppet:
STARK-FRISK-SNYGG

Nu åter till "fredagsmyset" eller excessser i kolhydrater som jag brukar kalla det - DET, däremot är perfekt uppladdning inför en halvmara till skillnad från ett Functional Moves pass ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar