onsdag 24 augusti 2011

Liknande upplägg som igår

Fortfarande seg i kroppen och jag vill inte fresta på den för mycket nu när september snart är här med tre viktiga tävlingar. Körde därför idag ett liknande upplägg som jag körde igår. Varannan lugn/långsam och varannan lite hårdare/snabbare. Dock inte så hårt som när jag brukar köra intervaller utan bara så där lagom.
Idag sprangs det 10 varv runt stora dammen i Slottsskogen. Ett varv är ca 850 meter. Lyckades precis som igår bra med att hålla mig jämn. De långsamma varven gick i ca 5:10 fart och de "halvsnabba" gick i ca 4:15 fart. Helt ok.

Det "stora" och viktiga passet denna veckan är passet som jag skjutit på hela sommaren; dvs tre varv i Änggården = ca 25 km terräng. Det får bli nu på lördag för nästa helg är det Tjejmilen och helgen därpå är det Risveden och veckan innan Lidingö har jag inga planer på att köra ett så långt och ganska "slitigt" pass. Och nu när jag skrivit om det här på bloggen så känns det lite som om jag inte kan fuska och skippa det, nu ska det bli av - ÄVEN om det regnar!

Nä, nu lite omladdning innan jag ska hålla mitt utomhuspass - hörs imon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar