söndag 8 januari 2012

100 km och nya kompisar

Ja här nedan kan ni se mina två nya kompisar och min "gamla" trotjänare i mitten. Perfekt för ömma fötter är de nya kompisarna kan jag lova. Trotjänaren är inte fel den heller, hehehe.

Och efter att idag sprungit 13,7 km i mycket kuperad terräng (flera varv på ett eljjusspår) när resten av familjen åkte skridskor (Ruddalen) så hamnade veckans total på 100 km denna första vecka i januari :-P

Varför inte lite skridskor som alternativträning kanske ni undrar? Kan bero på att jag SUGER på skridskor och får så ont i benhinnorna då jag spänner mig att detta INTE är ett alternativ + att tills dess att det finns sådana där trekanter/plogar med handtag för vuxna så tänker jag inte försöka igen, ok? Sen när det skulle åkas på bandybanan där det inte ens finns en sarg att klamra sig fast vid så blev valet enkelt, hehe.

Så dagens alternativträning, eller jag vill nog hellre kalla det komplement, blev 20 minuter TRX-träning. Kul att se att flera gym nu har denna träningsform som gruppass och att även GP hade ett reportage i veckan. Själv har jag tränat detta i tre år :-)

Nu lite Tour de Ski och sen planering inför ny vecka - 2012 har bara börjat!

5 kommentarer:

  1. 10 mil är inte fy skam som start på året! Har du funderat på måltid på maran än då?

    SvaraRadera
  2. MagnusN: Nä, en bra start :-)
    Först vill jag klara sub90 på halvmaran och sen kan jag nog sätta en måltid som är realistisk. Fast skamgräns redan nu är 3.30 och klarar jag inte det då gör jag något fel (för lite morgonjogg?)...

    SvaraRadera
  3. 3:30 fixar du, tänkte mer neråt 3:15-3:20..du har ju en bra mängd i ryggen att utgå ifrån liksom.

    SvaraRadera
  4. MagnusN: Ja, 3:20 är det jag uppgett på min ansökan till ING NYC Marathon :-)
    Men du vet, en mara är lång och jag vill inte ge något exakt tidsmål förrän jag sprungit lite mer längre distanser fler gånger och hur det går på halvmaran (Varvet).

    SvaraRadera
  5. Ok, låter smart :)

    SvaraRadera