söndag 22 januari 2012

Hallå där, joggarna!

Ja, trots indoor-outfit (notera att jag även matchat vattenflaskan) så lyckades jag inte lura någon:




Allra minst Magnus Ringberg. Hahaha, efter 1,5 timme dynamisk rörlighet var jag inte svettig men dock helt slut i kroppen och PINSAMT medveten om var jag är rörlig och INTE rörlig. När jag sen teamade upp med bästa Erika som oxå är uteledare för att vi skulle gå igenom passet IGEN och vi kanske var lite ofokuserade så var Magnus där direkt: "Hallå där, joggarna!" Får väl skylla mig själv att jag stod längst fram under passet och att Magnus antagligen DIREKT såg (trots mitt försök med outfitten att passa in bland de andra inneledarna på F&S) att aha här har vi en stel löpare :-O

Jag är helt medveten om mina brister/svagheter och har lovat mig själv att jobba mer på min rörlighet i år än innan. Att jag har korta hamstrings är ju typ dagens understatement, hahaha.

Well, nu är jag gott mör i alla fall då jag även sprang 14 km imorse med bästa Tine (ni vet hon som springer mest i hela Göteborg och som är supertrevlig). 10 km av dessa 14 km sprang vi i ca 4:40-4:45 fart och det var tungt. Dels för att klockan var 08:30 och för mig är det jättesvårt att springa jättefort så tidigt men mycket beroende på underlaget. Skit i broddar sa jag till Tine och hon lämnade dem i bilen. Vartefter passet gick så blev det dock kallare och det som varit mjuk snö blev plötsligt hård snö, is och halt. Förlåt Tine, lyssna inte på mig nästa gång! Själv hade jag ett par grovmönstrade Asics Trailskor som funkar bra på snö men sådär på is...

Så summa sumarum kan man väl säga att hur mycket jag än försöker dölja att jag är löpare så syns det ändå, både i min träningsdagbok och på min "kropp"/rörlighet :-) I rest my case, således.


4 kommentarer:

  1. Veldig inspirerende blogg du har! :-) Blir spennende å følge deg videre. Lykke til med dine mål for 2012.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Per Christian! Kul att du läser min blogg :-) Jepp, kommer hända mycket under 2012 - träna på!

      Radera
  2. Snyggt att du matchade flaskan, allt annat hade varit pinsamt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gäller att inte tappa stilen lixom :-P
      P.S. Resorb är INTE fusk, hehehe. D.S.

      Radera