lördag 14 januari 2012

Nya skor?

Jepp idag var det dags för mitt dubbel espressopass igen. 25,05 km blev (exakt som sist, knepigt eller?) på 2.07 (snitt strax över 5:00 fart). Jag sprang snabbare första hälften och det kändes bra men sen fick jag ont i fötterna. En kombination av mycket kilometrar på asfalt det sista men jag oxå tror att de skorna jag sprang i nog är "slut". Jag fattar inte hur jag kan slita så på skor. Fast man ser ju att det är den främre delen som blir utsliten, den bakre brukar se helt "orörd" ut :-P

Och inte har jag ett speciellt hårt "nedslag" heller utan det låter faktiskt ganska lite om mitt steg. Och inte väger jag så mycket heller (ca 56-57 kg).

Man kan skratta åt att jag utav kollegorna på redaktionen på jogg.se kallas Imelda Marcos (eller var det jag själv som kom på det?) för mitt skoförråd är stort pga flera anledningar, inte bara att jag älskar skor. Men ärligt så har förrådet tunnats ut nu det sista då jag inte längre har några "tjockskor" alls. Mina Saucony Kinvara gav jag till min syster när hon var här i julas efter att hon testat dem och tyckte de var kanon. Jag gillade dem i början men sen fick jag skav av dem och de blev stående där i skåpet. Så de "tjockaste" skorna var de jag sprang med idag. Mina Brooks Green Silence och nu verkar även de "slut" som sagt. Jag har fler skor i förrådet men de är lite för tunna för 25 km på asfalt, åtminstonde säger mina fötter det. Så nu får jag börja leta efter ett bra par långdistansskor som är typ medeldämpade. Vi får se vad jag hittar. Ge gärna förslag i kommentatorsfältet.

Annars var det fint väder idag på passet, ca 0 grader och sol. Jag stannade till och tog kort på en klippa. Jag längtar till våren/sommaren när man kan sätta sig på en sån här och filosofera lite.




2 kommentarer:

  1. Adizero Boston? Puma Faas 500?

    SvaraRadera
  2. Staffan: Köpte ett par röda Adidas Adizero Boston 2010 i samband med Lidingö Tjejlopp och blev jättebesviken då hälen hela tiden slog i trots att jag springer på framfoten så jag gav bort dem. Puma har jag aldrig testat så kanske...
    Ska även kolla igenom Brooks sortiment då de har många modeller som kan vara värda att testa (även om man inte kan köpa alla här i Sverige så finns ju nätet).

    SvaraRadera