onsdag 16 maj 2012

Mer medicin!

Idag var jag på spirometri. Något som man som astmatiker bör göra en gång per år för att kolla att man bl.a. ligger rätt i sin medicinering.

Mina siffror idag var sämre än förra året. Analysen är att detta beror på att jag det sista inte tränat så hårt pga min fotskada.
Som astmatiker är intervallträning en av de bästa sakerna man kan göra och detta har jag inte gjort på ett bra tag.

Åtgärd: Mer medicin till att börja med så att jag orkar intervallträna. Sen får vi se om jag kan gå ner i dos igen om ett tag.

Känns lite tungt nu. Foten som jäklas men är bättre. Åsså kondisen som är på väg ner i botten, suck!

Tur att jag ska styrketräna skiten ur mig ikväll!!!



2 kommentarer:

  1. Heja Eva! Hoppas att du får ordning på allt snart! Härligt att läsa din varvet-krönika förresten, jag har bara sprungit två och när folk frågar om jag springer igen nästa år säger jag "kanske" men egentligen vet jag ju att svaret är ja. Hur kan man låta bli liksom? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mia! Och ja, man kan helt enkelt inte låta bli att springa Varvet! Min bästa träningspartner, you bet!

      Radera