söndag 27 maj 2012

Gröna fingrar och blå tår

Igår sprang jag 24 km i terräng. Det var grymt jobbigt kan jag lova. Långsammaste kilometern gick i typ 8.00 min/km (!) fart och snabbaste i 5:00 min/km fart. Man kan lugnt säga att det är ganska kuperat ;-)
Värmen gjorde sitt men jag hade med mig vätska som jag drack vid 6, 11, 17 & 22 km. Ingen sportdryck utan stark saft och Resorb. Sista kilometrarna var jag gött (obs göteborgskt uttryck för mycket) trött i fötterna och det är då lätt att ta snedsteg. Fyra gånger på sista kilometrarna var jag på väg att stå på näsan men lyckades varje gång "staga" upp mig och undvika fall/stukning.

På kvällen var vi på fest. Jag tog på mig ett par högklackade svarta snygga skor. Fötterna var inte så glada och särskilt snyggt med två blåa tår att visa upp var inte heller så roligt. Men det är inte så många som tittar på ens fötter så jag fick ingen kommentar på detta. Inne på restaurangen som var abonnerad så var det varmt, varmt och åter varmt. Jag kände hur fötterna svullnade upp mer och mer. När vi så äntligen skulle bege oss hem så höll jag inte på att få av mig de högklackade skorna när jag skulle ta på mig mina ballerinaskor som jag skulle ta promenaden hem i. Jag fick sätta mig på golvet och typ slita/ dra av skorna! Mina tår såg ut som prinskorvar och fotknölarna hade försvunnit. Var f-n är mina kompressionsstrumpor tänkte jag! Well, vill man vara fin får man lida pin! Kanske skulle kört kalaset barfota i bästa Loreen style? Det funkade ju bra för henne och hade kanske även gjort succé för mig?

Idag blir det ingen träning. Fötterna säger nej och så även kroppen. Värmen är redan olidlig och jag längtar hem till mina föräldrars pool som vi snart ska bege oss till.

Jag började i alla fall dagen med lite jobb. Jag har planterat potatis i stora krukor att ha på vår veranda. Jag har inte speciellt gröna fingrar. Det enda som överlever hos mig är orkidéer för de kan man glömma att vattna och de överlever ändå. Så vi får väl se om blasten reser sig i de här krukorna så att jag kan stoltsera med egen färsk potatis längre fram i sommar :-P




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar