onsdag 11 april 2012

Back to my old tricks?

Imorse vaknade jag fem minuter innan klockan ringde. Klockan stod då på 04:25.
04:37 så var jag utanför dörren redo för en morgonjogg. Kommer inte ihåg när jag sprang morgonjogg sist mer än det var snö då (februari?).
Lite stelhet i foten (och inte i bara foten typ klockan morgon:morgon) som dock släppte efter någon kilometer. Stannade kort för att ta ett snabbt kort som "bevis" (men vem kan kan kolla att det tagits där och då?):





Kunde inte riktigt ta in att jag för bara några månader sen gjorde detta MINST tre gånger i veckan. Vi får se om jag får till en morgonjogg på fredag eller ej. Känner mig inte direkt sugen om jag säger så. MEN jag vet att dessa pass ÄR viktiga och jag VET att jag snart "kommer in i det" igen. Back to my old tricks. 12 km. Samma tråkiga bana. Well, jag ska inte klaga. Jag KAN springa nu och det finns KANSKE en chans att jag kan få ett ok resultat på Varvet. Imon ska foten och flåset testas PÅ RIKTIGT. Återkommer med rapport.

Igår så blev det ingen löpning. Däremot simning. I raketfart för mig. 1500 meter blandat bröst- och ryggsim på 30 minuter. Ja, jag vet att man inte ska simma "vanlig" distans på det sättet utan mer köra intervallbetonat men just nu skiter jag i det. Att jag ska klara av att lära mig perfekt teknik på frisim/crawl till Öloppet den 4/8 perfekt känns ganska långt bort så nu är det fokus på det jag kan: Bröstsim och ryggsim/ryggcrawl. Längsta sträckan av de 3800 meter vi ska simma är 800 meter och jag vill veta att jag kan klara av att byta simsätt om något skulle strula. Så igår så tänkte jag "bara överkropp", försök simma så lite som möjligt med benen. Benen ska ju användas främst till 33 km löpning MED våtdräkt, hahaha. Nåja, det är några månader kvar att lägga upp taktiken och att "bli snygg" i våtdräkt :-P

Igår blev det ett snabbt och effektivt pass i min kära TRX. Totalt ca 20 minuter medans lammracksen "göttade" till sig i ugnen:





Vad synd att jag räknat fel på maten i påskhelgen så att detta blev över till oss en sketen tisdag :-)

Nu har jag precis avslutat ett kettlebellspass med Tommy Blom. Idag blev inget bra pass. Jag var ofokuserad pga ett samtal från en kollega i Thailand (!) som ville veta mer om jordbävningen/tsunamin och ringde från en kulle i bergen (!). Well, jag gjorde så gott jag kunde och först var det lite rörlighetsövningar där jag mest kände mig som en sköldpadda på rygg som inte kunde komma runt. Sen när vi skulle träna turkish get-up så var det hopplöst då jag är myggsvag på vänster sida. 8 kilos kettlebell kändes som 100 kilo. Bättre gick det på marklyften där jag fick en 24 kilos kula att lyfta! Efter det blev jag trött och svingarna med en 16 kilos kettlebell blev inte bra alls och jag fick inte kroppen att göra som jag ville. Bara att hem och träna mer hemma UTAN vikt innan vi träffas igen...

Avslutningsvis: sista dagen att rösta på Gore Active Challenge - gör det HÄR! Imon vet vi om jag kommit med eller ej!

8 kommentarer:

  1. Nu är det jag som säger "Herrejisses"! Det är väl tveksamt om 04:37 kvalar in som morgonjogg, sen nattjogg är kanske mera passande!!

    Kopierar för övrigt in en kommentar från min blogg jag fick nyss: "Långpass med start 05.48 känns inte helt friskt :)" ... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Nä, jag är inte frisk ;-)
      Och ja, kanske var det natt, det var i alla fall ganska mörkt :-O

      Radera
  2. Alltså gå upp 04.30 är en bedrift i sig. Bra jobbat och hatten av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna!
      Ja, jag vet att jag ÄR galen men det måste ju finnas någon som är det så att andra kan få känna sig normala ;-)

      Radera
  3. 4:30 är i tidigaste laget men jag längtar efter morgonpass det är något alldeles extra att sticka ut innan staden vaknar till liv. Bästa passen är semestrarnas morgonjoggar som avslutas med en god frukost i solen och gärna ett dopp i det stora blå också:) det har blivit dags att sluta drömma och börja planera in morgonpassen igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, morgonjogg på semestern är bäst!
      Och ja, nu får det allt bli lite ordning på fortet med fler morgonpass :-)

      Radera
  4. Hehehe snygg i våtdräkt.....Detta klara vi fint, pallplats räknar jag med!
    04:37 lite sent tycker jag allt...;-) Nä, härligt att du är tebaks med dina morgonlöpningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, absolut pallplats både för prestationen och snyggaste teamet i VÅTDRÄKT ;-)
      Ja, nu kör vi!

      Radera