tisdag 17 april 2012

Inspiration

Ja, nog visste jag att denna veckan skulle innehålla mycket men föga anade jag att vissa andra "saker" skulle hända och att det skulle storma en del. Det finns alltid vissa saker man kunde gjort bättre eller sämre och det är alltid bäst att lita på sin magkänsla. Ibland kan det vara bra att bara ställa sig upp och skrika, ibland är det bättre att hålla tyst. I det tysta hade jag i alla fall idag på mig den här t-shirten som jag köpte när jag såg Robyn på Trägårn här i Göteborg förra hösten:





Idag var det nypremiär för Mamma Boot Camp. Utomhusträningen för mammor som jag kör nu för FEMTE säsongen här i Göteborg/Slottsskogen. När jag började 2008 fanns det inga aktörer öht inom detta segment, idag finns det ganska många. Jag kör min grej ändå för jag tror på den och vet att den funkar. Idag var det 17 mammor med barn som trotsade nattens snö och kom och tränade - kul! Nu är vi igång igen!

Själv har jag kört 20 minuter i min TRX och sen ett halvdant försök till 7 km snabbdistans. Det gick sådär, jag fick KÄMPA med flåset, benen och motvinden. Well, the only way is up så bara fortsätta att hänga i!

Lite ledsen att jag denna veckan inte kommer att hinna med någon kettlebellsträning med Tommy Blom, men det får bli nästa vecka. Fast jag tränar nästan varje dag på Turkish get-up, fast utan vikt då.

Någon som inspirerat mig att testa kettlebells är Alberto Pinton. Han skickade ett meddelande till mig via jogg.se i höstas efter att han känt igen mig i en av mina färgglada löparkjolar ute på en lunchrunda i centrala Göteborg.  Jag klickade mig in i hans träningsdagbok och blev helt förbluffad. Där fanns övningar som jag inte ens visste att de fanns! Allt noga och detaljerat "bokfört". Det var oxå han som rekommenderade mig att köra kettlebells med Tommy Blom.

Jag visste inte så mycket om Alberto men så skrev han ett inlägg på sin blogg och jag började nästan gråta. Vilken resa han gjort! Så för er alla som känner att ni behöver INSPIRATION att börja med TYNGRE styrketräning läs DET HÄR!

Jag är så glad över alla trevliga människor som jag kommit i kontakt med via jogg.se och som inspierar mig och som peppar mig i det jag gör! Tack för att ni finns! Och tack jogg.se att ni finns!


8 kommentarer:

  1. Tack själv! Snygg tröja förresten, me like.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-)
      Och att du skulle gilla den t-shirten kunde jag nästan listat ut ;-)

      Radera
  2. Jag tycker att du har fått utstå en hel del obefogad kritik, det är alltid lätt att vara klok när man har facit i efterhand vilket vi ju sällan har när vi tar våra beslut :)
    Dessutom så är det så lätt att vara elak över internet när man inte ser den man sårar.
    Tänk på medaljen du får från friskis istället den står för så mycket mer än ett fåtal bittra kommentarer. Du inspirirar så många fler :)

    Lycka till på torsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Maria och du har så rätt!
      Tack för lyckönskingar! :-)

      Radera
  3. Förresten den dag vi slutar beröra är det dags att lägga ner :) så keep on rocking!

    SvaraRadera
  4. Har hittat din blogg via en länk på annan blogg som jag följer. Kul att läsa! :-) Funderar bara på det där med "Mamma-boot-camp". Är själv instruktör i diverse olika gruppträningsaktiviter och utbildad inom idrott/friskvård. Skulle vilja dra igång den här typen av träning där jag bor men vet inte riktigt hur. Vilken väg tog du för att komma i kontakt med alla mammor och hur ser ditt upplägg ut? Hittade ingen mailadress här på sidan att kontakta dig på.
    Skall snart bli mamma för andra gången och mamma-boot-camp finns inte här så det vore kanon att dra igång nu när jag själv är mamma-ledig snart. :-)

    Må gott!
    //Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna!
      Kul att du hittat hit.
      Jag gick en kurs hos Olga Rönnberg 2008 och det är hon som reggat namnet Mamma Boot Camp. Maila mig på:
      eva@emfconsult.se
      Så kan jag hjälpa dig vidare!
      /Eva

      Radera