söndag 9 september 2012

Positiv energi

Jamen lite lera på skorna ska det väl vara efter 26 km i skogen?


Så här ren och fin och matchad såg jag ut strax innan jag stack ut på 26 km i Änggårdsbergen med Tine: 


Supertack IGEN Tine för underbart sällskap! Dessa pass ger så mycket mer än bara uthållighet och starka fotleder om man säger så...

Detta året började så himla bra med att jag kom med till ING New York City Marathon - och ja, helt på egna meriter! Sen har väl resten av året gått mest i moll men jag tror ändå att det kommer att sluta i dur. 

Idag är det 12 år sen min man och jag gifte oss och idag fick jag denna mycket symboliska tavla:


Tack D och ja, jag har även uppmärksammat Eiffeltornet längst ner till vänster. Paris som ju även den är en av mina favoritstäder. 

Och för att fortsätta i denna positiva anda som jag känt de senaste dagarna så bokade jag igår Löpartåget upp till Lidingöloppet: 


Jag är realist när jag vet att jag inte kommer att kunna matcha min tid från förra året men jag vet att jag klarar 30 km i terräng på en ändå skaplig tid och det är ett bra träningspass och dessutom så får jag starta så långt fram i år! 

Så jag släpper kraven på mig själv och deltar i saker som ger energi och inser hur staden som aldrig sover startade min resa 2012 även kommer vara staden i mitt hjärta som gör att 2012 avslutas på bästa sätt. 

8 kommentarer:

  1. Stort grattis till era 12 år! Och det är klart att det kommer sluta i dur det här året. Nu har du ju varit nere och vänt. "Man måste dö några gånger innan man kan leva" du vet :)

    Hoppas vi ses på lidingö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack A!
      Och ja, du och Håkan har så rätt ;-)
      Hoppas även jag att vi ses på Lidingö - ska vi stämma träff i toakön? :-)

      Radera
  2. Härlig energi Eva och härligt att ni har det bra mitt i allt tråkigt som hänt dig på sistone!! Det är ju trots allt det viktigaste!! Hoppas du har en fin höst att se fram emot med och utan löparskor!! Och du snygg outfit, förresten men var det någon som såg den ute i skogen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag var det fullt av positiv energi och hoppas jag med på en bra höst som avslutning på ett jobbigt 2012.
      Och vad gäller outfitten så var det en del ute i skogen men främst gör jag det för mig själv. Tycker jag får en mer positiv känsla om jag är "snygg". Lite ytligt kanske men funkar för mig :-)

      Radera