torsdag 13 september 2012

Sällskapspass


Både igår och idag så har jag haft sällskap på mina löppass. Igår av en eventuell framtida tävlingspartner och idag av bästa Johan. Igår glömde jag ta bild på min kjoloutfit (som dock gjorde att det var lätt att känna igen mig vid bestämd mötesplats) men idag glömde jag inte: 


Igår blev det nästan 16 km varav ca 8 km i 4:30 fart, resten i 4:45 fart. Idag blev det totalt ca 12 km i ca 4:40 fart. 

Jag gillar verkligen att springa med sällskap och för mig är alltid tempot av mindre betydelse. Efteråt brukar jag dock må lite dåligt av att munnen mer eller mindre går på mig i ett och den som springer med mig brukar nästan inte få en syl i vädret. Måste lära mig att hålla glappen lite mer. Roligaste snackpasset var nog förra året när jag sprang med Robert K och Claes W. Stackars Robert hamnade i "skottgluggen" mellan Claes och mig som nog är de mest snacksaliga löpare som finns i Västsverige, hahaha. Jag tror att vi efteråt kom överens om att det var dött lopp mellan Claes och mig om vem som "tjötat" mest :-P 

Just nu står jag i valet och kvalet om jag ska springa imorgon eller ej. Brukar bli slö av att vila men samtidigt har det blivit en del asfaltspass denna veckan och jag känner att det spänner lite i vaderna och att foten är lite, lite stram. Lutar således åt vila. Fast jag kanske ändrar mig...

14 kommentarer:

  1. Du, jag har sprungit med både dig och Claes och jag måste säga att jag fullständigt älskar det :-) Helt ärligt, det blir inte en tråkig stund så sluta må dåligt över det där med pratandet nu! (Dock vore det ju en upplevelse att springa med er båda om inte annat bara för att lyssna *s*)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja du Claes och jag tillsammans är det inte många som "överlever" :-P

      Radera
  2. sätt upp mig på listan över potentiella lyssnare, ok? Det är ju klockrent om dy räcker att jag svarar. Och ja, du får gärna springa först. (a)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är uppsatt på listan! Ju mindre du svarar desto mer pratar jag, så funkar jag :-P

      Radera
  3. Hallå där!? Hur skall jag kunna skaka hand med dig om du inte finns på plats? Det är bara att ligga med fötterna i vädret resten av fredagen och så syns vi uppe i Sjövik :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilar! Fast helt still är jag ju inte :-)
      Lycka till imon!

      Radera
  4. Eva Jonas och Claes!
    Om jag kommit i så pass bra ork att jag kan hänga med en kilometer om ett par år, får jag springa med då och lyssna på pladdret? Jag kan ju spela in det och sedan sända detta på min lilla webradio. Kalla det för "Skogstjatter ute i spåret" eller nått i den stilen.

    SvaraRadera
  5. Men att springa med en "pratare" ar ju det basta som finns. Sjalv ar jag dock raka motstatsen. Fiiin kjol som alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, du är sån du ;-)
      Tack och lycka till på söndag!

      Radera
  6. Tycker du är en fantastisk lyssnar, när du behöver att lyssnar! Vi ses imon! Kram Tine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tine å detsamma! Ses imon - kram!

      Radera