måndag 17 september 2012

Träningsbloggträff på Apartment Fitness Club

Att dagen efter terrängloppet från hell ha anmält sig till en träningsbloggträff verkade smart när jag gjorde det men när jag igår strax innan jag stack iväg kollade vad vi skulle träna började nästan ångra mig. Min "stackars" kropp var inte återhämtad men ibland är det bara att bita ihop!

Apartment Fitness Club ligger i bottenvåningen i ett hus vid Stigbergsliden och själva träningslokalen vi var i gav ett intryck av lite hardcore-gammal-boxningsklubb med romerska ringar i taket, medicinbollar, boxsäckar och andra "gamla hederliga" träningsredskap. I kontrast till detta var resten av lokalen väldigt modernt inredd och duscharna såg ut som på ett finare hotell - nice kombo helt enkelt!

Tack snälla Madde aka Fitnesscoachen för att jag blev inbjuden till detta! På Maddes blogg hittar ni fler bilder och bla en bild på min ÖKÄNDA rumpa (ni kommer väl ihåg det här inlägget?), hehehe.

Vad gjorde vi då? Jo, först lite yogainspirerad uppvärmning ledd av bästa Stina Albihn - och ja, jag blir hopplöst informerad om hur stel jag är. Brukar ibland försvara mig med att en bra löpare behöver en viss stelhet fast innerst inne vet jag att det bara är "ljug".

Sen två varv på sju stationers bana, crossfit inspirerat och jobbigt. Stationerna var:

1. Gå ner i djup knäböj och kasta medicinboll mot vägg
2. Marklyft med dubble kettlebells i kombination med farmer´s walk (man går omkring med kettlebellsen)
3. 400 meters snabb löpning
4. Svinga dubbla tjocka rep med armarna 
5. Från huksittande lägga upp en sandsäck på axeln, komma ner i knäböj och sen byta sida 
6. Benindrag på fitnessboll
7. Kullerbyttor x 2 och sen björngång tillbaka till mattan 

Varje station 30 sekunders arbete, sen 30 sekunders vila och sen 30 sekunders arbete igen. Byta station (30 sek vila) och på det igen. Totalt körde vi två varv (två minuters vila mellan varv ett och två). Sen lite yogainspirerad nedvarvvning (kolla bilden på min rumpa, hahaha).

Vi fick fina tights och även en goodiebag. Är inte riktig van vid sådana här event och "presenter" så jag blev riktigt glad  - tack alla som var med igår för en jättekul eftermiddag!

Nedan bilder från igår - för mer bilder kolla Maddes blogg


Hardcore träningslokal

Goodiebag :-) 


REPEN! Jobbigast enligt mig...

2 kommentarer: