onsdag 16 februari 2011

Vintern behåller sitt grepp

Imorse när jag vaknade var det kallt och himlen hade en vacker rosa nyans. Från vårt köksfönster såg man Änggårdsbergen locka och jag blev riktigt sugen på att springa där.


Sen när jag kom hem på eftermiddagen såg det ut så här:

Här hade det bara börjat snö lite - nu ÖSER det ner...
Att springa i Änggården där det nu är mycket is med ett tunt lager snö ovanpå detta var helt uteslutet så jag fick springa på "banvallen" ut mot Askim/Hovås.
Det snöade och blåste från SIDAN så kepsen hjälpte föga, suck! När jag sen vände så behagade vinden vända igen men nu fick jag den RAKT i ansiktet, suck igen!
Men jag fick ihop 15,3 km i lugnt tempo och det är det viktiga! Och jag blev inte alls sugen på kanelbullar när doften från Pååls/Pågens fabriken nådde mina näsborrar - magen började kurra DIREKT, hahaha.

Jag undrar hur länge vintern ska hålla på men inser att det kan bli LÄNGE till, vi är bara i mitten februari. Jag avundas dem som ska åka utomlands och träna - fast vänta det ska ju jag med! Den 23:e mars åker jag ju till New York - men vädret i denna stad har spelat många ett spratt med både snöstormar och värmeböljor när man minst anar det så jag kanske inte ska hoppas på barmark där heller...men det blir i alla fall ett välkommet ombyte på rundor, hehe. Och med bästa sällskapet! Se, nu blev jag genast på bättre humör - nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar