söndag 27 februari 2011

En hektiskt lördag!

Vaknade igår till en isgata utan dess like och höll på att dratta på ändan när jag skulle hämta tidningen. Underkylt regn under natten som frusit till isbark.
Suck, pust och stön - hur skulle det gå på mitt pass?
Pallrade mig iväg och tänkte tidigt att jag måste tänka om vad gällde upplägget på mitt pass.
Checkade in och dumpade av min väska i ett skåp för att bege mig till mitt första pass som var Intervall-Flex med jätteduktiga Maria Olrog. Jättekul pass där första delen är intervallblock med övningar som man kör i antingen 30 eller 45 sekunder. Det var plankan, höga knäuppdragningar, ruscher, skidhopp m.m. Sen kommer en rörlighetsdel där man jobbar aktivt med sin rörlighet för att bli mer "flexibel", därav passets namn Intervall-Flex.

Efter detta begav jag mig fort tillbaka till mitt skåp för att byta om till mitt EGNA pass.
Det var flera som frågade mig om vi verkligen skulle köra och jag tror tyvärr att det var många igår som bytte bort planerade ute-pass. Jag meddelade att vi kör på men att jag modifierat mitt pass för att inte alla deltagare skulle stå på näsan.

Kul ändå att se att det nästan var 20 personer som valde att gå och den största risken var transportsträckan från anläggningen till ställe där vi skulle göra diverse teknikövningar. Vi sprang MYCKET långsamt till grusplanen vid Röda Sten precis under Älvsborgsbron och visst att det var lite halt på gruset men det funkade. Här revs det av alla möjliga olika slags löpskoleövningar, övningar för att medvetandegöra hur man springer och faktiskt några "lekar". Teknik i backe fick vi hoppa men då det var flera som ville veta hur man gör även om de inte kunde testa själva så hittade jag en liten gräskulle där jag sprang upp och ner som den bergsget jag är för att visa :-P

Tillbaks till anläggningen och stretch och inga skadade. Ok, en kille trillade när han sprang i en "kurva" men skadade sig inte i alla fall...
Alla nöjda och glada och jag fick en påse med tulpanlökar i som tack:



Efter passet var det flera som kom fram och sa att de varit tveksamma till om de skulle gå på passet pga isen men de var så nöjda med att de gick för de tyckte att passet hade varit kul. Det tyckte faktiskt jag med även om det inte blev som jag tänkt från början men det gäller att vara flexibel som uteledare ;-)

Snabbt in och byta om för att gå på nästa pass; Medicinboll med Martin Lidberg (brottaren). På detta passet jobbade man i par och det var riktigt kul MEN tungt. Idag har jag träningsvärk i bröstet efter armhävningar på medicinboll och i magen efter plankan på medicinboll och diverse övningar där man kastade bollen mellan sig i olika positioner.

Snabbt iväg på lunch och sen var det dags för mig att bege mig hemåt. Hade gärna gått på föreläsningarna som jag var uppsatt på bla Martin Lidbergs "Vägen till framgång" men jag var tvungen att tacka för mig då jag skulle på Amarantherbalen med kära maken.

Kontrasternas dag när man ena stunden står i tights och löpardojjor och "skriker" åt andra att springa snyggt för att i nästa stund stå i balklänning och högklackat med ett glas champagne i handen:



7 kommentarer:

  1. Vad kul det låter! Trots gbgsis. Och vilken klänning! :)

    SvaraRadera
  2. Andréa: Ja, det var kul och det gäller att snabbt kunna tänka om när håller i utomhusträning för väder, underlag och annat kan ju sätta käppar i hjulen för en :-O

    Och klänningen; en favorit :-)

    SvaraRadera
  3. Ni tappra själar och WOW vilken vacker klänning!

    SvaraRadera
  4. Vad är en bal på slottet jämfört med ett tufft löppass och styrketräning? :) Nice dress!

    SvaraRadera
  5. Jessica: Ja, vi var tappra och ja klänningen; den är fin!

    Magnus N: Hahaha, ja just det :-) Thanks!

    SvaraRadera
  6. Ah snygging! Supersot klanning!!

    SvaraRadera