måndag 14 februari 2011

Runningskirts!

Brukar inte lägga upp så här "lätt-klädda" bilder på mig själv här men då jag gärna vill promota min väninna som nu ska börja sälja Runningskirts i Sverige så gör jag ett undantag :-)

Runningskirts är jättestort i USA men inte än i Sverige! Men just you wait and see!

Här bild på capri-varianten med en matchande topp:


Här vintervarianten med en matchande huvtröja:



Självklart finns de "utan" ben, dvs "bara" en kjol (med trosa eller shorts under beroende på längd på kjolen).

Vill ni veta mer så kolla in deras Facebookgrupp som finns här:

http://www.facebook.com/#!/pages/Runningskirts-i-Sverige/120519191321924

Alternativt deras hemsida:

http://www.runningskirts.se/

Min väninna har även startat en blogg tillsammans med två andra tjejer och den finns här:

http://runningskirtssverige.blogspot.com/

Materialet känns jätteskönt så nu återstår bara att testa ute i spåret!

Vi får väl se hur många blickar man får, hehehe.

Jag gillar ju att springa "snyggt" så varför inte även vara snygg när man springer?

10 kommentarer:

  1. Eva - du måste vara Sveriges snyggaste mamma!
    "Jag gillar ju att springa "snyggt", så varför inte även vara snygg när man springer?" - kan bara säga PRECIS!

    SvaraRadera
  2. Runningskirts-Lena: Tack! Jättefräcka kjolar! Och vem vill inte vara snygg? ;-)

    SvaraRadera
  3. Nu ni sätta griller i huvudet på mig... Inser att jag inte är kvinnlig nog i mina träningskläder *s* (Och jo, man får visst vara fåfäng!)
    1. Eva, good God, skitsnygg!
    2. Lite synd på den, enligt mig, röriga sida att beställa hem från. Eller gick jag till fel adress?

    SvaraRadera
  4. Jessica: Inser att jag nog "gått ut" lite för tidigt med detta då man inte kan beställa från Sverige (dvs att man får det får det svenska lagret) riktigt än :-P Bara från USA...
    Så vi får ge oss till tåls lite till. Ska kolla med Lena så att alla kan få exakt information så att man slipper "mecket" med frakt, tull och annat från USA - I will be back!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar ju kjolar och klänningar jättemycket och till vardags går jag helst i dessa plagg. Men jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om att springa i kjol. Hm, kanske får prova.. :)

    SvaraRadera
  6. Andréa: Jag var länge emot tights men sen när jag väl provat gick jag inte tillbaka.
    Materialet känns jätteskönt så jag återkommer med rapport om hur det känns att springa i (och jag kanske kan fixa en du kan prova lite längre fram? ;-))...

    SvaraRadera
  7. Ja, visst ar det kul med loparkjolar (som jag hoppas man ser mer av framover)!!! Jag anvander min hela tiden - fast ironiskt nog inte nar jag springer utan da jag bara pular pa hemma efter jobbet. Det ar ett perfekt kladesplagg, dessutom ar det ju lite kul att vara lite fin ibland nar man springer.

    Vad fin du ar pa bilderna! Gillar det army-inspirerade setet jattemycket! Det ser ut som det ar en liknande fabrikant som denna:

    runningskirts.com.au

    Kan det stamma??

    SvaraRadera
  8. Petra:

    http://www.runningskirts.com/australia.html

    Är deras hemsida för Australien!

    Vi får väl hoppas att det blir lika stort här i Sverige för jag tycker att man blir snyggare med kjolen för vem är egentligen snygg i "bara" tights? Kjolen kan ju lixom både dölja OCH försköna om du förstår vad jag menar ;-) ;-) ;-)

    Ja, Army varianten är fin - kanske ska ha den på mig när jag kör min utomhusträning för mammor? Dvs Mamma Boot Camp :-P

    Kul att höra att du hade det bra på din födelsedag (skumpa - me like!)!

    SvaraRadera
  9. Har precis kollat in sidan - vad bra att du la in lanken for Australien, det ar ju en helt annan leverantor an den jag var inne pa forst! Har finns ju ett mycket storre utbud!! Perfekt!

    Haller med dig att kjolen smickrar verkligen oavsett vilken figur man har. Dessutom kanns det lite trakigt att bara kora med tights hela tiden. Det enda jag ser som nackdel ar att det fladdrar en del kring benen nar man sprang. Nu ar ju inte jag nagon snabb lopare och det borde inte vara nagot problem for mig men jag kan tanka mig att snabbare tjejer blir irriterade pa det.

    Hur som helst - ett roligt tillskott i kladesvag och jag ger dem tummen upp!! Kommer sakert att bestalla nagot fran dem!!

    SvaraRadera
  10. Petra: KUL!
    Sprang själv i vintervarianten igår och frös ingenting och tänkte faktiskt INTE på att kjolen fladdrade. Men kanske att känslan av "fladder" blir annorlunda om man har varianten med "bara" kjol (och shorts/trosa under) - får återkomma med fladderrapport :-)

    SvaraRadera