onsdag 9 februari 2011

Nummer 26 och mer om styrka för löpare

Har precis varit här:


Lämnade idag blod för 26:e gången :-)
Blodvärdet hade gått ner till 130 (förra gången 143) så nu måste jag tänka lite mer på vad jag äter och inte glömma mina järntabletter!

På jogg.se idag kan man läsa ytterligare en artikel av mig som rör styrka för löpare:

http://www.jogg.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=327

Generellt vad gäller styrka så är det alltid bättre att tänka förebyggande istället för att börja när man redan är skadad. MEN jag vet att många löpare INTE styrketränar. Hoppas att mina artiklar kanske ger någon en push i rätt riktning.

Senare idag blir det nog en lätt jogg. UTOMHUS. IGEN. På fredag blir det nog dock ett intervallpass på bandet - GUD vad jag längtar - NOT!!!

4 kommentarer:

  1. Jättebra artiklar!! Jag tror det finns alldeles för många löpare där ute som behöver stärkas upp både här och där! Både hel-, halv- och oskadade :)

    SvaraRadera
  2. Andréa: Tack! Visst är det så. Men de flesta brukar inte börja styrketräna förrän de får problem tyvärr. Sen när de är bra slutar de igen och så blir de oftast skadade igen...
    Well, hoppas att fler inser vikten av att styrketräna förebyggande och för att optimera sin prestation. Själv har jag träningsvärk efter 30 minuter TRX igår :-P

    SvaraRadera
  3. Men efter ditt pass på fredag är det ju helg. Piggar alltid upp motivationen med ett "after-run".;)

    SvaraRadera
  4. Mac: Absolut! Vi får väl se om det blir skumpa eller vin :-P

    SvaraRadera