söndag 9 december 2012

Framåt!

Igår så var det då dags för mig att återigen springa i mina älskade "berg". Att mötas av sånt här gör att man blir lycklig LÅNGT in i själen:


Som ni ser på bilden var jag ute tidigt och solen höll precis på att komma upp. Jag var så lycklig så lycklig. 

Å jag hade precis tillräckligt med kläder på mig. Jag hade även tagit på mig damasker så att inte någon snö skulle krypa in i skorna: 


Nikes snöflingetights med lite ludd på insidan funkade perfekt! Inga långkallingar behövdes!

Sen måste jag be en person om ursäkt (du vet vem du är). Tydligen så ser jag så arg och fokuserad ut när jag springer att jag inte lägger märke till andra som jag känner när de passerar. Detta är inte första gången som detta händer och jag skäms nästan att jag är så inne i min bubbla att omvärlden nästan slutar att existera. Sen på frågan varför personen inte ropade efter mig så fick jag ett ärligt svar: "Då hade du ju vänt dig om och märkt att jag kollade in din rumpa!" Hahaha, ja det gäller att passa på när jag inte har kjol!
Sen får man inte snyggast rumpa i dessa vintertights utan istället i mina 2XU kompressionstights som jag hade på gymmet idag, hehehe. 

Jag är glad att det går framåt för min fot och idag kunde jag göra en hoppövning som kräver bra fotledsstabilitet och det gick bra. Men jag måste påminna mig själv om att inte skynda för fort så på gymmet idag blev det 20 minuter crosstrainer som uppvärmning istället för löpning. 

Resten av dagen ska nu ägnas åt handbollsmatcher i familjen, tappa upp min hemmagjorda glögg, baka ut den sista delen av min pepparkaksdeg (ja, ni vet jag kommer äta upp hälften vid utbaket) och att baka lussekatter (ja, degätande under denna process oxå, jag erkänner). 

Ha en fin andra advent! 

/Eva 







2 kommentarer:

  1. Jag älskar min snöflingetröja - visst är de förvånande varma? Men du, så roligt att foten har snäppt upp sig och att du är ute och kutar igen. Inga vricknngar/stukningar nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har sett att du har tröjan :-)
      Stod i valet och kvalet när jag var i London i höstas om jag skulle köpa tröjan oxå men skippade å köpte en grå istället, annars hade väl folk stirrat på mig ;-)
      Tightsen är varma och har ett extra brett dubbelt resår i midjan som gör att de sitter grymt bra på!
      Ja, inget mer sladdande med foten nu! Nu ska den hålla!

      Radera