tisdag 5 juni 2012

Svar från Varvet!


"Hej Eva
 
Ursäkta vårt svar dröjt.
Tack för ditt mail.
 
Den som ringt dig har ringt på uppdrag av Göteborgs Friidrottsförbund som är arrangör av GöteborgsVarvet. Enligt de villkor som godkänts av dig som löpare vid anmälan till GöteborgsVarvet har vi eller våra samarbetspartners rätt att kontakta dig för information eller erbjudanden. I det samtal du har fått erbjuds du ett prenumerationserbjudande på Aktiv Träning alt. IFORM till ett kraftigt nedsatt pris inklusive en premie. Vi/den som ringde dig har gjort fel när han meddelade att vi skickat ut tidningen IFORM till alla kvinnor i Varvet, det stämmer inte. Vi beklagar att du fått felaktig information om detta. Vi har följt upp detta med just den person du pratade med.
 
Vi får inga pengar för att skicka ut Aktiv Träning, däremot är det en ganska stor kostnad att distribuera trycksaker till en stor målgrupp. Aktiv Träning skickas kostnadsfritt ut till anmälda löpare två nr/år (kostar 59:90/nr i butik). Vår förhoppning är att specialeditionen av Aktiv Träning skall ge inspiration till både nybörjare och mer träningsvana med innehållsmässigt en större bredd inom området träning och hälsa. De främsta motiven bland löpare att delta i GöteborgsVarvet är för att det är roligt och för den egna hälsans skull. Bonnier Publications International AS är ny samarbetspartner till GöteborgsVarvet och producerar Aktiv Träning. För de som vill få tidningen mer regelbundet utkommer tidningen till prenumeranter med 12 nr/år. Bonnier utger även bl. a. IFORM, vi har dock i samförstånd med Bonnier valt att inte skilja på tidningar till våra deltagare, den ”vanliga” utgåvan av Aktiv Träning läses av både män och kvinnor, magasinet har 30% kvinnliga läsare.

Vill du ej mottaga Aktiv Träning eller bli kontaktad av oss igen är du välkommen att meddela oss detta.
Enklast är att du svarar på detta mail - så spärrar vi dina uppgifter mot marknadsföring.

Tveka inte att kontakta oss igen om du har fler synpunkter.

Tills sist - tack för ditt tidigare mail med länk till din fantastiska ”kärleksförklaring" till Varvet!
 
Bästa hälsningar,
Mattias Grahn
GöteborgsVarvet"

För er som vill läsa mitt mail till Varvet som Mattias svarar på ovan kan ni göra det HÄR! 

Och för dem som missat min krönika/kärleksförklaring till Varvet kan ni läsa den HÄR!

Jag ska tänka över om jag vill att de plockar bort mina uppgifter. Det är naivt att inte tro att detta sker hela tiden även på andra håll men jag visste faktiskt inte att jag i och med anmälan godkänt att mina uppgifter används på detta sätt. Well, tack för svaret Varvet! Känner att jag fått svar på det jag frågade om. 

Träning idag: 30 minuter i TRX + 2000 meter simning - snart GRILL!  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar