lördag 23 juni 2012

Hard core

Idag har jag använt dessa här:





15 minuters slagkombinationer och sparkar mot min boxsäck. Har inte vågat köra detta på ett tag pga foten men idag kändes ok att testa en mjukstart. Barfota. Jag kör alla mina styrkepass barfota eller i VFF. Strax innan hade jag kört mitt "vanlig" pass i TRX:en. Sonen frågade efteråt om jag tyckte att jag var tuff (då hade jag även visat honom hur man gör en sving med en kettlebell och att han tyckte mest att det såg ut som jag "juckade", en kommentar som fick mig att börja asgarva!). Nä, jag kan väl inte direkt kalla mig själv för hard core men jag jobbar på att kanske bli ;-)

Igår sprang jag en kortare midsommarjogg på 9 km innan regnet kom:





Innan dessa hade jag kört ett kortare pass så att svetten lackade med mina nya vänner kettlebellsen. Inte trodde jag att jag kunde svettas så mycket på så kort tid (17 minuter)! Grym träningsvärk i baksida lår, rumpa och axlar från dagen innan som kändes rejält när jag sprang :-P

Idag blir det ingen löpning utan det får vänta till imon då jag planerar ett nytt 24 km´s pass i Änggårdsbergen. DET om nåt är hard core löpning i alla fall! ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar