söndag 3 juni 2012

Är detta verkligen sommar?

Igår sprangs Stockholm maraton i 6 grader, regn och blåst. Så kallt har det inte varit den 2 juni i Stockholm sen 1928...
Jag led verkligen med dem som sprang. Jag befann mig oxå i hufvudstaden men av helt andra skäl. Mycket tid tillbringades i bilkö. Först pga just maran och sen pga en cortege från Arlanda med Hillary Clinton...

Sen middag avnjöts på en mysig italiensk restaurang och jag kommer inte ihåg när jag var så mätt senast. Det var så gott att jag inte ville lämna kvar något. Nackdelen när jag äter så sent är att jag kan inte somna alt jag sover oroligt. Men det får det väl vara värt.

Nu på väg hem mot Götet igen och det känns nästan som om jag ändå sprang de där 42,2 km igår jag med. Kroppen är helt "färdig" för den hatar verkligen att sitta alldeles för många timmar i bil. Det värker överallt.

Nästa gång vi åker upp till Stockholm igen är då dags för mig att verkligen springa ett maraton. Känner på mig att vädret även då kommer att spela de som springer ett spratt. Mitt tips är att det kommer att bli värmerekord. Varken rekordkyla eller rekordvärme tycker jag kan klassas som svensk sommar...

Vi får se om jag orkar mig ut på en liten jogg i skogen när vi kommit hem...varken slingan eller tempot kommer att bli rekord om passet blir av om man säger så...



6 kommentarer:

  1. Ja, vilket sabla (ursakta spraket) vader det verkar ha varit!! Helt makalost och sa trist for de som sprang. Men sa manga har presterat otroligt bra anda. Hoppas du hade det trevligt i huvudstaden! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen ett riktigt ruskväder! Tycker så synd om dem som debuterade på distansen igår och fick kämpa så mycket. Alla var verkligen hjältar som gick i mål!
      Och ja, det var trevligt i hufvudstaden - alldeles för kort bara men snart åker vi dit igen! :-)

      Radera
  2. Nej det är verkligen inte sommarväder, men jag njuter ändå, snart sätter nog värmen in på allvar och då blir det tungt att springa för mig som knappt tål solen :)

    ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ida, jag gillar ju solen men inte om det blir för varmt då jag svettas så mycket (väldigt kvinnligt - NOT!) och blir helt slö. Vi får helt enkelt hoppas på "lagom" väder :-)

      Radera
    2. "Fruktansvärt vidrigt, jag blir helt lam i ansiktet". Verkar som om reportern har en dålig dag på jobbet, åtminstone fel kläder. Kolla den blåe löparen som kommer inspattandes vid 1:20 ungefär.

      http://www.tv4play.se/sport/sporten?title=tjernstrom_fullstandigt_vidrigt_vader&videoid=2197845

      Radera
    3. Ja du måste mena han i den blå regnrocken och som har en intressant löpstil? För vissa ser det ut som om motvinden gör att de står still på stället...

      Radera