lördag 18 februari 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Igår skulle jag ta en liten kvällspromenad och köpa lite gott i affären innan den stängde. Men det blev inget gott för istället för att handla hjälpte jag tillsammans med några andra en man som trillade på gatan i halkan. Han blödde kraftigt från ansiktet (främst näsan) och vi tillkallade ambulans. En förbipasserande bil stannade och kom ut med en första hjälpen låda så att vi kunde hjälpa till att torka bort det värsta och kunna ge rapport till 112 om hur allvarligt det var. Efter detta så hade affären stängt så jag fick bege mig hemåt utan något gott fast inne i hjärtat kändes det gott för att man hjälpt någon.

Idag skulle det bli ett långt dubbelespressopass men det blev det inte. Regnet och vinden var hemska för att inte tala om alla vattenpölar modell små sjöar blandat med is som underlag gjorde att jag:
1. Blev så blöt och  kall att det blev olidligt
2. Trots att jag var så försiktig jag kunde lyckades vurpa rejält och slog i höften.
Passet fick kortas ned rejält och hamnade bara på strax över 15 km istället för de tilltänkta 25.
Sista två kilometrarna så VÄRKTE det så mycket i händerna som höll på att förfrysa att jag nästan började gråta. När jag kom hem fick sonen hjälpa mig att knyta upp skorna för jag hade tappat all känsel i händerna. Nu har jag i alla fall tinat upp någorlunda efter ett varmt bad och FYRA lager kläder och känner att resten av dagen nog får ägnas åt att äta sådana här godsaker:

4 kommentarer:

  1. Nähä det blev ingen god karma där inte, man tycker ju att du borde fått en belöning idag för att du var så hjälpsam igår..den kanske kommer senare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bad karma kan man lugnt säga!
      Hoppas på att något trevligt trillar över mig i eftermiddag eller ikväll SENAST!!!

      Radera
  2. Nej, fy vilka trakigheter med vurpa och detta i iskallt vader! Ar saker pa att den dar goda karman kommer att visa sig nar du minst anar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas på det Petra! Höften känns fortfarande av idag men jag hoppas på good karma SNART!

      Radera