tisdag 6 november 2012

Au revoir New York

Här i New York är det fortfarande måndag kväll, i Sverige redan tisdag.

Snart åker vi hem mot Svedala igen. Med fötter som värker av alla timmar vi gått med dem och väskor fyllda till bredden. När vi lyfter är det bara några timmar kvar att rösta för det amerikanska folket och när vi landar i Europa står det nog klart vem som vunnit. Ett mycket viktigt val och jag hoppas så klart på Obama. Glömde fråga Marcus Samuelsson igår om hur det var att få hålla The Inauguration dinner för Obama. Jag glömmer aldrig den dagen för över fyra år sen för det var även min födelsedag (20 januari) och jag satt som klistrad vid teven. Å visst blev det fel när han svor in eden så att den sen fick göras om lite senare med lite mindre tv-kameror på. Åsså minns jag Aretha Franklins hatt, haha.

Som avslutning på vår USA-vistelse följer två bilder. Den ena tagen precis efter mörkrets inbrott från Brooklyn bridge och den andra från Museum of Natural History (ni vet museet som fått stå modell för "Night at the museum"). Det fanns lixom ett visst djur där som även är mitt smeknamn :-)

2 kommentarer:

  1. Ja nu vet vi hur det gick i presidentvalet och världen verkar unisont dra en lättnadens suck! Märkligt och fascinerande det där, hur Obama skulle ta en förkrossande seger i de flesta västerländska demokratier utom just på hemmaplan med den kristna högern i "Plain States" i mitten som vill ha bössan i Pick-up-trucken och rätt att använda den närsomhelst.

    Förhoppningsvis mer "På återseende" än "Farväl New York" eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innan vi satte oss på planet så ledde Romney å jag var nästan rädd!
      Strax innan vi landade i Frankfurt meddelade kapten att Obama vunnit och hela kabinen applåderade! Mäktigt!

      Au revoir betyder just på återseende ;-)

      Radera