fredag 16 november 2012

And the winner is...

Ja, jag måste säga att det här blev ett väldigt svårt val och det stod mellan följande tre kandidater: 

1. Johnny som ville ge klockan till sin fru som snällt sparat till en klocka till honom i smyg och som vill komma igång efter deras andra barn:

"Jag skulle blir hur glad som helst om jag kunde bli den lyckliga. Tanken är dock att skänka den vidare till min underbara fru, som är sugen på att börja löpträna efter sin graviditet. 
Hon hade nämligen under en lång tid smugit undan pengar, krona för krona, för att inte påverka ekonomin. Och för att jag inte skulle märka något, för att kunna köpa mig en ny klocka då min Garmin 305 började tappa stinget. Efter att ha gjort efterforskningar med min bror kom hon fram till vilken klocka jag ville ha utan att behöva fråga mig och köpte sedan en Garmin 310 XT. Var inte alls beredd så min haka träffade golvet på födelsedagen då jag fick den.
Så det som inspirerar mig är med andra ord min otroliga fru och våra två barn. Det äldsta på två år springer gärna intervaller med mig mellan köket och vardagsrummet ständigt skrattandes. Mer löpglädje och inspirerande än så blir det inte för mig."

2. Victoria som varit otursförföjd med sjukdomar och som ville ge klockan till sin man i present då han stöttat henne genom detta genom att ställa upp inte bara för henne utan även för barnen:

"Efter 6 veckors sjukdom orsakat av en sketen visdomstand. 3 inläggningar med iv antibiotika, 3 ytterligare operationer. 3 olika antibiotikabehandlingar. Inläggning på hjärtavdelning pga misstänkt endokardit. En veckas antibiotikafrist. Ny värk, nya röntgenundersökningar och ännu mer antibiotika. Träningsförbud på oklar tid. . Missat Tjurrus, missat Finallopp och idag fick jag reda på att Sylvesterloppet kan du glömma.
Tycker synd om min man som varit låst vid min och barnens sida. Dessutom fyller han 40 snart och jag har ingen inspiration. Han är värd en kul gadget!"

3. Mia som började springa för att dämpa ångest och som ville dela sin story om detta för att kanske inspirera någon annan att börja med löpning:

"Min motivation till att springa är superenkel: Det botar mina ångestattacker. Jag lever ett helt lyckligt och normalt liv som i stort sett bara störs av just denna ångest som då och då kommer smygande och slår ut mig några dagar till det plötsligt vänder och jag mår helt bra igen. Det hjälper inte med medicin och jag har inte lyckats kommit på några traumatiska barndomsminnen hur mycket jag än har försökt.
I somras började jag springa så smått för att få upp kondisen, klarade knappt mer än en kilometer. Men ju bättre jag blev, desto mer upptäckte jag endorfinerna... Och i ren desperation testade jag att springa en gång när jag började må dåligt - och fick uppleva det fantastiska att ångesten hävdes! När jag kom hem igen var jag till och med glad! Sedan dess har jag testat fler gånger och fått samma resultat. Och detta är något jag önskar att jag kunde ropa ut till alla som har liknande problem. Kanske når jag någon genom den här kommentaren.
Som du förstår behöver jag inte klockan främst för att få motivation, men nog skulle den göra mycket för att det ska bli roligare att hålla igång nu när vintern närmar sig och jag för första gången ska springa mig igenom denna eländiga årstid!" 

Alla tre är värdiga vinnare av klockan men jag har efter mycket tänkande kommit fram till att jag ville ge klockan till Mia!   

Johnny - hoppas kanske att du kan låna ut DIN klocka till frugan? ;-) 
Victoria - Krya-på-dig-kram! Jag tycker klockan är lite tjejig och således passar bättre på en tjej, sorry. Din man får den bästa presenten när du blir frisk så kämpa på! 
Mia - Supertack för att du delade med dig och lycka till med klockan! Maila mig din adress så kommer den på posten! 

Tack ni andra som delat med er och som skickat verser med rim och annat ;-) 

4 kommentarer:

  1. Bra val! Motion som ångestämpande SKALL premieras!! Jobbar mycket med det dagligen.
    Har du något tips på 40-årspresent till man får du gärna dela med dig ;D
    Victoria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Victoria om presenten skall vara träningsrelaterad hade jag nog kanske satsat på en något som man kanske inte testat innan, tex en simkurs, en klätterkurs eller något annat man inte testat. Eller varför inte en plats i Öloppet och att ni deltar tillsammans?
      Vad gäller ej träningsmässig present så kanske en vinkurs, en heldag på spa eller nåt annat man kanske inte unnar sig?
      Gadgets så hade jag i alla fall velat få ett par hörlurar som funkar att ha när jag springer.
      Ja, det var det jag kunde komma på. Lycka till med hälsan OCH present!

      Radera
  2. Bra och fint val. Vilken fru Johnny verkar ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, eller hur? Å Victorias man verkar ju en klippa!

      Radera