tisdag 10 maj 2011

Tre "uppdrag" på en dag...

Började dagens "uppdrag" med att först ta på mig min fina Runningskirt Capri med kamouflagekjol. Matchande rosa tröja och skor:




Dagens MBC pass var "under lupp" då det fanns en reporter och fotograf på plats för att göra ett reportage som kommer att publiceras i Göteborgs Posten under Hälsa. Jag frågade om vem som tipsat dem men det visste inte reportern mer än det var någon som tyckt att det skulle göras en reportage om mig under Namn. Det är ett reportage om en lokal profil som finns med varje dag i tidningen efter alla familjeanonnser. Men den som håller i den delen av tidningen tyckte att det skulle passa bättre att göra ett reportage under Hälsa och på den vägen är det. Jag tackar den som tipsat GP då detta är jättebra marknadsföring för min mammaträning då GP når många hushåll. Min väninna Madeleine var dock först; hon gjorde ett reportage om mig och MBC redan 2008 i gratis lokaltidningen som ges ut av Direktpress här i Göteborg (tidningarna heter bla Väster, Centrum och Hisingen) och som kommer i de flesta Göteborgsbrevlådor - tack Madde det kommer jag alltid komma ihåg! Jag tackar i alla fall för all "gratis" marknadsföring jag kan få för det är annars mycket dyrt att annonsera och det har jag inte råd med, tyvärr.

Efter lunch var det dags för dagens andra "uppdrag" - föreläsning på Kungälvs Sjukhus för deras vårdpersonal som ett steg i deras friskvårdssatsningen på personalen.

Jag jobbade själv på Kungälvs Sjukhus för ca 10 år sen och det var kul att träffa sina "gamla" kollegor som jobbar kvar. Som tack fick jag (utöver traditionell ersättning) det här:






En fin "blomsterkvast" och en flaska rapsolja med vitlöksmak :-)

Sen vad gäller föreläsningen vet jag inte riktigt hur den gick. Inte lätt att föreläsa för gamla kollegor som har nästan samma kunskap som en själv och om sanningen ska fram tror jag att mina största kvaliteter ligger i att vidarebefodra praktisk kunskap och kanske inte teoretisk. Visst att jag skriver artiklar för http://www.jogg.se/ och innehar mycket teoretisk kunskap men känner ändå att mitt "rätta" element är det praktiska.

Well, föreläsningens namn var i alla fall "Hur man kommer igång med löpning" där jag berättade min egna historia, gick igenom basala begrepp så som kondition, puls, pulsträning, ett enklare träningsprogram för att komma igång och vad man ska tänka på när man sprungit ett tag, styrketräning och lite annat om mig själv som rör löpningen. Jag hoppas i alla fall att de blev nöjda :-)



Har nu precis avslutat sista "uppdraget" för idag som varit ett teknik/tempopass på Friskis & Svettis. Det blev backintervaller och backteknik uppför och nerför. Deltagarna var nöjda och glada och INGEN skadade sig denna gången, puh!

Nä nu är jag trött så det ska bli skönt att få sätta sig i soffan och kolla på "House" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar