fredag 27 maj 2011

Brooks Green Silence

Fick igår mina Brooks Green Silence som jag beställt från Wiggle. Idag skulle de testas!



Första känslan när jag tog på mig skorna var att sulan var hård. Passformen var riktigt bra och satt skönt på foten. Snörningen som är sned och plösen som sitter fast på en sidan kändes verkligen som en smart lösning. MEN när jag började gå i dem kändes de styva och hårdaoch bara lite mjuka. En konstig känsla helt enkelt.

Well, jag begav mig i alla fall ut på de planerade 7 km som skulle springas, varav ca 2-3 km lite snabbare. Och den styva hårda känslan var tyvärr samma när jag sprang, bara lite mjukhet.
Kanske att jag blivit "bortskämd" det sista när jag sprungit i mjuka tunna skor. Jag ska i alla fall testa dem i skogen imorgon för där behövs en lite styvare sulan än tex mina Adidas Adios som jag sprang i skogen med häromdagen.

Således både plus och minus till skon och vi får väl se efter morgondagens pass vart i skolistan de kommer att hamna. Inte på plats ett i alla fall, det vet jag redan nu...

2 kommentarer:

  1. vad tycker du om skorna nu?

    SvaraRadera
  2. Bättre! Har använt de mycket på mina långpass där jag tycker de kommit bäst till sin rätt. Har nu sprungit nästan 600 km i dem och nu börjar sulan bli rejält utsliten...

    SvaraRadera