lördag 2 oktober 2010

I-landsproblem...

+7,5 grad idag och jag vill väl inte riktigt inse att hösten är här. Stod länge och funderade på vad jag skulle ha på mig. Tights? Kortärmat? Vantar? Vilka kval och beslut man måste fatta tidigt en lördagsmorgon ;-)

Kommer ihåg när sonen var liten och hur jag "byltade" på honom alldeles för mycket kläder i sann hönsmammastil. Lärde mig efter ett tag att han precis som jag sällan fryser och svettas mer än andra. Nu är han så stor att han får bestämma själv nästan hela tiden men ibland lägger jag in mitt veto som förälder!

Tillbaka till idag då och mitt i-landsproblem med min "outfit".
Det blev ett mellanting: korta fulshorts och långärmad funktionströja. Lite kallt i början på passet men sen perfekt. Fick många blickar av andra löpare jag mötte som nästan alla hade långa tights, jacka, vantar och mössa!
Hade mer kläder på mig i början av min löparkarriär men nu så lite som möjligt. Fryser nästan hellre lite än blir för varm och får ta av mig något och kånka på det extra plagget runt midjan eller i handen...

Fast att springa i linne och shorts när det är -14 grader som jag såg en kille göra på Sylvesterloppet på nyårsafton förra året, där går absolut min gräns!

Träningen idag blev i alla fall ett morgonpass i underbara och mycket kuperade Änggården, totalt 11,5 km i lugnt tempo.

Nu handbollsträning med sonen och sen besök hem till en kompis som jag inte träffat på länge. Hon har barn i samma ålder som sonen så vi hoppas på få till lite vuxensnack medan de leker :-)

Happy Saturday!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar