torsdag 30 september 2010

15X220 meter på grus...

Ja, jag lyckades hinna med ett fartpass idag - jiippee!!!
15X220 meter på grusplanerna nedanför där vi bor - härligt!
Snittade 41-43 sekunder på intervallerna vilket jag tycker är bra då jag inte kört kortintervaller på ett tag. Ger ett snitt på 3:06-3:15 min/km. Vila mellan varje intervall 40 sekunder, dvs ungefär lika lång tid som intervallen tar.
Steget kändes bra och även skorna (Saucony Grid Type A3) :-) Då dessa skor är smala får jag inte i mina inlägg och de blir således väldigt tunna för mig varför jag endast kan använda dem för kortare pass på mjuka underlag och dagens pass passade som hand i handske för detta!

Nu lite påfyllning av mat och sen iväg för att hålla i lite teori för mina löparskoletjejer! Varför vila lixom? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar