onsdag 22 september 2010

Skavsår!!!

Äh, jag blir SÅÅÅ trött på mig själv...
Skulle idag köra ett lite snabbare pass, sista inför söndag och då jag hade bråttom ut (knappt om tid as usual) så brydde jag mig inte om att borsta av mig om fötterna innan jag drog på mig mina strumpor. I vanliga fall spelar inte detta någon roll men när man har "byggare" hemma hos sig som håller på som bäst med att renovera vårt kök och gör att det finns byggdammm och annat skräp lite varstans, är det av stor vikt att borsta av sig under fötterna om man så bara gått barfota nerför trappan till källaren.
Efter två kilometer kände jag att det var någon form av "skit" som låg och irriterade men då jag kände att jag hade ett bra flyt så brydde jag mig inte först. Det skulle visa sig vara osmart. Efter några kilometer till så kände jag att en STOR blåsa höll på att bildas och vad hjälper det då att stanna och ta av sig strumpan för att borsta rent...
Kände att jag befann på samma "dumnivå" som att glömma att klippa tånaglarna inför ett lopp, typ.
Fick på kvällens utomhuspass be deltagarna om deltagande (hur lät det då?) så att vi kunde köra lite "annorlunda" så att jag slapp skutta runt. Tack för att de är så förstående mot sin ledare och plågoande. Nu måste jag inspektera blåsan lite närmare och bestämma mig för om det blir Compeed eller ej. I-landsproblem? You bet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar